Är det fortfarande så att man inte får tävla på dessa hästars avkommor?Precis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det fortfarande så att man inte får tävla på dessa hästars avkommor?Precis
Nej.Är det fortfarande så att man inte får tävla på dessa hästars avkommor?
Nä men jag bajsar ut lite bilder här. Med olika doser av Contender (lite för det mesta) .Jag funderar på att betäcka min blivande treåring om det går bra på treårs och hon utvecklar sig väl.
Främsta kandidat just nu är Careful (Contender - Veritas x). Får se vart han står nästa säsong, är så trött på alla helgskick och strul, känns nästan smidigare med fryst. Skulle gärna komma åt Contender-blodet i kombination med något lite förädlande. Någon som har en åsikt?
Nä men jag bajsar ut lite bilder här. Med olika doser av Contender (lite för det mesta) .
För skojs skull. Vet inte ens om alla dessa finns tillgängliga.
"Beskrivelse 2006:
Springbetonet, højtstillet, storrammet hingst af god type. Kønt hoved. Velformet, passende lang hals. Lang, skrå skulder. Velmarkeret, lang manke. Særdeles smidig overlinie. Muskuløst, langt kryds. Lemmerne passende føre og tørre, rette for. Velformede hove. Bevægelsen middel i skridt, særdeles god i trav. Særdeles god og rummelig med god balance i galop.
Følbeskrivelse
31-12-2007
46 føl besigtiget over to årgange.
Ensartede, passende store og muskuløse føl med et udtryksfuldt hoved. Stort, velmarkeret sadelleje og et velformet, muskuløst kryds. Særdeles god og velafbalanceret galop. Hingsten præget sit afkom positivt og kan benyttes på et bredt udsnit af springbetonede hopper."
Användningsråd 2009:"Långlinjerad hingst med taktmässiga gångarter som har stor hoppkapacitet. Rekommenders för målinriktad hoppavel."
Jag funderar på att betäcka min blivande treåring om det går bra på treårs och hon utvecklar sig väl.
Främsta kandidat just nu är Careful (Contender - Veritas x). Får se vart han står nästa säsong, är så trött på alla helgskick och strul, känns nästan smidigare med fryst. Skulle gärna komma åt Contender-blodet i kombination med något lite förädlande. Någon som har en åsikt?
Stammen på stoet är A-Dur - Partisan - Jovial.
Nu har jag inga bilder sedan i april och maj, så där är hon inte fyllda två ännu, så det har ju hänt en del, hon är just nu ca 162. Rör sig bra och är som en katt i kroppen, har börjat hoppa bebisskutt.
Lite OT men var tog CaCa vägen?Skulle vilja lägga Hip Hop eller Contant Q på mitt xx-sto.Men är lite osäker på vad Hip Hop lämnar i Storlek med ett xx-sto på 1.66.Sen skulle jag vilja göra en CaCa avkomma till men han finns ju inte tillgänglig längre
MÅSTE bara berätta detta! Kollade ett varv till på SWB hingstar. Tittade en gång till bl a på Diero Lux N. Höll på att trilla av stolen när jag insåg att hans mormorsmor är Col-Rawil, mamma till min rallyräka till juniorhäst och Malin Baryards Corrmint! Är det ödet.....?
Lite OT men var tog CaCa vägen?
Det är alltid ett angenämnt beslut. Har även tittat på en hingst som påminner om Heartbeat mycket, Cosmeo. Mitt sto har iprincip inget xx i sig, Bohème är det närmaste och det är i fjärde led, sen något från A-Dur, också i fjärde led. Skulle vilja ha en hingst med xx/x i typ andraled.
@Görel Det har du så rätt i, letade bara efter XX lite snabbt i stamtavlan. Men vad blir det i % på mitt sto då? Jag som är ekonom behärskar inte kalkyler utanför arbetet. xD
Jag funderar på att betäcka min blivande treåring om det går bra på treårs och hon utvecklar sig väl.