Nea86
Trådstartare
Jag skrev här för ett tag sedan och berättade att jag börjat leta islandshäst och bad om lite tips. Nu har jag varit och provridit 2 stycken, och ja, jag har/hade tänk prove fler men en blev såld framför näsan på mig och en visade sig ha exem osv... så det har bara blivit 2. Men nu är det så att en av dessa hästar gillar jag verkligen. Jättego häst! Nu till mina funderingar... han var väldigt pigg första gången i ridhuset och jag visste inte riktigt hur jag skulle bära mig år för att få stopp. Men det gick bättre och bättre. Sen red jag med ut och det gick också bra, men han vill gärna springa fort. Sen red jag i ridhuset en gång till och det gick jättebra! Så då hade jag nästan bestämt mig för honom... så idag skulle vi ta en kvällstur och han var väldigt pigg idag. När jag var bakom ville gick det jättebra till en början och sen gick det fortare och han sprang upp baken på hästen framför. Sen var jag först och han vill gärna springa. Jag kände hur han ville springa fortare men då ville jag stanna honom, poch visst det gick men det gick inte helt lätt.
Jag gillar som sagt hästen väldigt mycket, och det gör mig inget att det går ganska fort ibland SÅ LÄNGE JAG HAR KONTROLLEN! Funderar på om det är så att det är missförstånd mellan mig och hästen som gör det, för en annan tjej i stallet fixar det jättebra. Vet att ni nu kommer skriva att jag borde köpa någon annan... men jag vill ju så gärna lära mig rida honom jag med! Åh... det är verkligen inte lätt att köpa häst! Han är ju så perfekt i allt annat!
Jag gillar som sagt hästen väldigt mycket, och det gör mig inget att det går ganska fort ibland SÅ LÄNGE JAG HAR KONTROLLEN! Funderar på om det är så att det är missförstånd mellan mig och hästen som gör det, för en annan tjej i stallet fixar det jättebra. Vet att ni nu kommer skriva att jag borde köpa någon annan... men jag vill ju så gärna lära mig rida honom jag med! Åh... det är verkligen inte lätt att köpa häst! Han är ju så perfekt i allt annat!