fundering!

miamiSwing

Trådstartare
hej, har lite funderingen för ja känner mig lite elak mot min häst!

Så här är det, När ja hämtade hem min nya häst så va vi 3 hästar i stallet och nu har hon sålt 1 häst så de är bara 2 hästar istallet! men nu går hon själv i en stor hage hon är lugn och så men känns så elakt o lämna henne själv då den andra hästen ska gå i en liten hage i minst 2 veckor. jag är oftast själv i stallet, får rida själv och va helt själv istallet hela tiden o de börja bli ltie tråkigt, så hon får aldrig sällskap vid ridningen heller! Hästen trivs ju i stallet för övrigt.
men hur skulle ni göra? skulle ni försöka gilla läget och stanna kvar och vara själv i staller så gott som 7 dagar i veckan eller skulle ni försöka byta stall?

Känns som ja inte vet nånting! hellst skulle ja vilja ha en inhyrd till men ägararna vill inte det.

Sv: fundering!

jag tycker inte synd om pållen. antar att dom står så att dom ser varanndra ? annars kan ni ju kanske ha 2 hagar intill varanndra, så dom ändå kan ge varanndras sällskap ?

2 veckor eller några veckor till är ju ändå ingen lång tid ;) finns ju hästar som får stå själva ett helt liv men som är trevliga och nöjda ändå ;) inget jag skulle böka med att byta stall för om jag och hästarna trivs för övrigt :)

Okej, jo men samtidigt vill vi ju ha mer hästar o människor runt om kring! för nog tycker vi de är lite trist o göra de mesta själv hela tiden!

hej! nej dom ser inte varandra för hon har sin häst i en mindre hage åt andra hållet så dom hör bara varandra när dom gnäggar!

jag tycker inte synd om din pålle iaf. ;) men har ni möjlighet att göra 2 hagar intill varandra eller en sjukhage i den större hagen så är det ju trevligare för pållarna (vi har gjort så vid behov)

men att bara flytta hästen pga. av att den får stå själv i hagen i några veckor. som ändå är en hyffsat begränsad tid, det hade inte jag gjort. att byta stall osv. är ju både bökigt och till en början även stressande framförallt för hästen (fast nu vill ju inte jag ha "folk" springandes runt mig och mina hästar utan trivs när det är lugnt och skönt och allt står där det ska :angel:)

har du ändå tänkt flytta så spelar det ju givetvis ingen större roll när, och då behövs ju heller ingen annan ursäkt än att du känner dig själv.

nej, de e sant! Men samtidigt som vi trivs så vill vi liksom ha ett lite större stall men de e ju väldigt bökigt o flytta! Sen idag hade inte min häst vatten i hagen heller idag! dock fyllde ja på en annan tunna igår men den hade dom dock tagit till sin häst. även släppt ut hösten i bara innetäcket!

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 383
Senast: Lutten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 336
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 424
Senast: Görel
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka