Fundering på vagn...

Sv: Fundering på vagn...

blir dyrare om du vill ha stoppat säte mm. blir nog uppåt en 10.000 kr. o vad jag förstod så måste man hämta den själv och jag bor en bit ifrån.

men den är väldigt fin det måste jag hålla med om!

JennyK skrev:
Ja, tack! Jag vill gärna veta hur högt man sitter i den rockarden!:)

Nu har jag kollat höjden på sätet och det är ca 1 m högt. Jag tycker att min rockard verkar hållbar, sen beror det ju på vad/hur man skall köra. Jag har den som träningsvagn och det funkar den utmärkt till.

//Ella

1 meter låter helt ok... bättre än den rockard jag har nu iallfall... finns det några nackdelar med vagnen? något du tänkt på?

Den enda nackdelen jag har hittat är väl att den är lite hög att kliva in i, det skulle ha varit ett fotsteg så hade det varit lättare.

//Ella

ah okej... men är inte så stor nackdel *tycka* upplever du vagnen som instabil?

Nej, det tycker jag inte. Jag skenade med vagnen förra veckan och det var inga problem. Men det är ju ingen maratonvagn...;)

Tack för det!:bow: 1 meter är väl okej till en liten fjording som min (139 cm). Jag kollade med DriveOut och deras rockard var ca 115 cm till en fjording, tror jag.

JennyK skrev:
Tack för det!:bow: 1 meter är väl okej till en liten fjording som min (139 cm). Jag kollade med DriveOut och deras rockard var ca 115 cm till en fjording, tror jag.

Men det är inga som helst problem att ta sig upp i Drive-Out rockarden! Jättelätt! :D

tror faktiskt jag bestämt mig för en rockard från driveout. verkar få mycket nför pengarna och den verkar prisvärd!!! vill ha en bra rockard nu när jag väl bestämt mig för att köpa en ny och itne någon begagnad hemmabygge.

Beppo skrev:
tror faktiskt jag bestämt mig för en rockard från driveout. verkar få mycket nför pengarna och den verkar prisvärd!!! vill ha en bra rockard nu när jag väl bestämt mig för att köpa en ny och itne någon begagnad hemmabygge.

Precis så tänkte jag! :bump: :banana: :D

känns bra att ha bestämt sig! men kommer vänta med att beställa några månader... går ändå inte att köra nu när det är så mkt snö. har bett papap o hjälpa mig hämta den sen när det beger sig och han verkade inte helt negativ...

Beppo skrev:
känns bra att ha bestämt sig! men kommer vänta med att beställa några månader... går ändå inte att köra nu när det är så mkt snö. har bett papap o hjälpa mig hämta den sen när det beger sig och han verkade inte helt negativ...

Ohhh vad spännande! :D

Liknande trådar

Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 285
Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 371
Senast: trassel
·
Körning Har jobbat med trav i en massa år förr men blivit mer och mer intresserad av körning. Körde in min islänning förra året men känner när...
Svar
1
· Visningar
1 768
Senast: agtatoon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter