fundering om kastrering

A

alban98

Hej, har en 2-årig travare som beter sig hingstigt nu. Jag ska kastrera honom men är det någon som vet om det spelar någon roll när man kan gör de? liksom växer de bättre som hingst eller kan ja kastrera honom nu? en del säger att ja ska vänta med kastreringen till mars ungefär så han får växa men andra säger direkt :confused: spelar det någon roll tro??

hoppas på svar :)

Sv: fundering om kastrering

Det brukar sägas att om man sparar dem som hingst så blir de oftast lite lägre än vad de skulle blivit om man kastrerat tidigt. Har inga belägg för det själv dock, kika i tråden som lundsbo länkade till :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 973
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 361
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 490
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar