aiquen
Trådstartare
Jag har hittills använt Pussi Kompakt i kattlådan och har varit fullt nöjd med det, men nu med två katter, en låda och liten lägenhet tycker jag faktiskt att det känns lite ofräscht, d.v.s. luktar. Så jag funderar på att byta sand, men är osäker på till vad (inte PeeWee dock eftersom jag vill ha låda med tak och det finns väl inte till PW? Vet att några förespråkar det här inne annars). Ever Clean verkar ju enligt många vara outstanding, men är det värt sitt pris? Den sanden är ju dessutom parfyrmerad, frågan är hur mycket? Beskrivningar som "med en lätt doft av fräsch lavendel för att ditt hem skall lukta fantastiskt" får mig att känna mig milt sagt tveksam. Jag vill INTE att mitt hem "skall lukta fantastiskt" av lavendel - jag vill inte ha någon lukt alls! Det är det som är grejen. Och hur vet man vilken av alla EC-sorter man ska ha? Less Track t.ex. som sägs vara bra till långhåriga katter, funkar det?
Sen undrar jag lite hur man rent praktiskt bör gå till väga när man byter sand. Är det t.ex. bara att byta rakt av eller bör man blanda lite i början? Och om jag nu väljer en parfymerad sand; brukar det ställa till med några problem, d.v.s. att vissa katter inte gillar det? Något annat att tänka på?
Sen undrar jag lite hur man rent praktiskt bör gå till väga när man byter sand. Är det t.ex. bara att byta rakt av eller bör man blanda lite i början? Och om jag nu väljer en parfymerad sand; brukar det ställa till med några problem, d.v.s. att vissa katter inte gillar det? Något annat att tänka på?
Senast ändrad: