Funderade på en sak....

Meibla

Trådstartare
Hur många här e det som har tamråttor?? :)
Har ju inte vart så aktiv på detta forumet så jag har inte satt mej in i hur många det e. :)

hehe okej, du visste jag redan :D tog nya bilder idag me förresten.. håller på lägger upp dom på zoonen nu.. men det e bara bilder på yatzie än så länge :D
imag0001_orig_se.jpg

Ett tips är ju att skaffa uppladdningsbara ;) Hoppas på att få digitalkamera när jag blir 18, då ska jag definitivt köpa uppladdningsbara. Annars tar de slut direkt... :angel: :D

mjo.. jag har faktiskt funderat på uppladdningsbara :) men har bara inte blivit av att jag har köpt dom :angel:

Jag har haft i ett par omgångar, men blev allergisk, så nu är det ökenråttor som gäller igen!

Men alla typer av råttor är underbara!

Jag har haft fyra grabbar! (var egentligen min pojkväns...) Den äldsta dog av ålderdom i vintras, en fick vi ta bort i våras efter en tids sjukdom och de sista två sålde vi nu i sommar för att pojkvännen blev allergisk :( Det blev väldigt, väldigt tomt efter dem! Inga nyfikna råttnosar någonstanns längre och inga som busar och slåss hela nätterna... Skaffar nog nya när jag har flyttat till någonting större så att de får ett eget rum att vara i!

Jag har två just nu och två till skall snart flytta in här då makens kusin omplacerar sina flickor :)
Så snart fi fått klart den nya buren som rymmer 4 flickor gott och väl så skall vi hämta dom andra två.
Buttran är en mycket dominant dam och tvekar inte att ta till tänderna för att dominera.
Hon biter dock inte mig då jag har "talat" om för henne att jag är överråttan här hemma :devil:
Ett till kort på Buttran.
Den andra är Buttrans syster med det vackra namnet Blomman.
Hon är lite "snällare" än sin syster och lite mer yster (hur det nu är möjligt då det är fullt ös i båda ialla fall på sena kvällar och nätter).
Här är ett till kort som visar hur en råtta kan se ut när hon inte får vara ute längre för matte strax skall gå och lägga sig.
"Släpp ut mig snäääällllaaa matte"

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: Efwa
·
Kropp & Själ Av "anledning" började jag fundera på saken. Hur ofta brister du som vuxen ut i gråt? Ibland? En gång per år? En gång i veckan? Aldrig...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 943
Senast: Nepenthe
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 305
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
337
· Visningar
32 674

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat