fullt upp som mamma behöver 2händer till

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Vi hade inte det i 3 år. Gissa om jag jublade då vi fick det.


Jo, kan tänka mig det. Jag har aldrig haft det. Dock har jag tidigare haft uppvärmt utrymme i/i anslutning till stallet, så man har kunnat dra slang och fylla tunnor, och hinka och bära ur dem.

Sen 2001 så är det bara kånka dunkar från badrummet.. GÅR ju med slang, men då ska jag koppla 'en mil' (okej, kanske inte riktigt..) slang via badrummet och ut i stallet, fylla fyra hinkar (tre hästar, en har dubbla hinkar dock), rulla ihop slangeländet och förvara den i badrummet.

Ut i vinterhagen så har jag en slangsnutt från badrumsfönstret när jag 'toppar' med varmvatten. (Just nu går de på betet, 200 meter med dunksläpande.. jääättekul).

Min bror har dock - viiiilket år som helst - komma hit med sin nya leksak, en minigrävare eller vad det heter, och gräva åt mig så jag kan lägga ner vatten till stallet. Halleluja!)
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Nu har inte alla familjer en buffert, även om jag inte tycker 3000 är så mkt att man aldrig kan spara ihop den summan så kanske andra helt enkelt väljer att prioritera andra saker för de pengarna.
Vill man däremot prioritera sin tid om det tar mkt i vattenbärande är det en bra idé.
Jag läste förresten även om ngn som byggt ngt liknande själv, som en låda man satt vattenhinkarna i, som höll sig varm..kanske var i hästfocus för ngt år sedan.:confused:


Läst om olika hembyggen på Buke med, som tycks fungera.

och nej,d et är ju mycket möjligt att man anser att det inte är en hög prioritering med en TB. Jag har ju fortfarande ingen trots att jag drööömmer om det, men jag har när det varit aktuellt prioriterat annat. Men i TS fall så är det ju ett ganska stort problem (?) eller iaf besvär med all tid hästarna tar, och själva jobbet. Och det som borde påverka mest och enklast är ju att få bort vattenbärandet, och då kanske man prioriterar upp en TB?
 
Sv: fullt upp som mamma behöver 2händer till

Den här tråden hör inte hemma på Förälder länge, om den någonsin har gjort det.

Låser den och hänvisar intresserade av vatten-i-hagen-problematiken till lämpliga hästforum.


/moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som...
2
Svar
24
· Visningar
4 134
Senast: Queen
·
S
Hästmänniskan jag är en tjej som är långtids sjukskriven på grund av detta utbrändhet på grund av att jag jobbade 7dagar i veckan, ensamstående med...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 616
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp