Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag håller på att samla ihop till analys.. Tog dock första biten idag. Så nu ska jag hålla koll på när det kommer in en ny bal. Eller kan man ta från flera ställen på samma bal? Eller det ska vara olika?
Jag har inte fått tips på något foder som enbart ger energi?.. Gå upp i vikt och sen för att bygga muskler.
Här står lite om equi-jewel
http://www.saracen.se/equi-jewel3.php
det där fodret ger mycket mer energi än vad de flesta andra foder ger. Och, som någon redan påpekat, de har inte ens angett smältbart råprotein.Ja jag håller på att samla ihop till analys.. Tog dock första biten idag. Så nu ska jag hålla koll på när det kommer in en ny bal. Eller kan man ta från flera ställen på samma bal? Eller det ska vara olika?
Jag har inte fått tips på något foder som enbart ger energi?.. Gå upp i vikt och sen för att bygga muskler.
JO, du gissar i blindo, eftersom du inte vet vad hösilaget innehåller!Så nej jag går inte i blindo och gissar vad jag ska ge.
Jag väntar på analys på hösilaget ja, efter det kan jag räkna ut en riktig foderstat. Men hon kommer ändå vara svår att hålla hullet på eftersom hon alltid har varit det. Så jag köpte det jag vet hon svarar bra på. Linfröolja för att jag har blivit tipsad om det och att vet sa att det var bra
Veterinären sa inte att det jag köpte var fullfoder. Utan hon sa att jag skulle kolla efter det i någon butik. Därför jag frågade om det här eftersom jag aldrig hade hört talas om fullfoder innan.
Linfröolja har jag fått tips om innan för att hjälpa till att få upp hullet. Equi-jewel har hon fått tidigare och hon blev väldigt fin i hullet av det. Så nej jag går inte i blindo och gissar vad jag ska ge.
Jag väntar på analys på hösilaget ja, efter det kan jag räkna ut en riktig foderstat. Men hon kommer ändå vara svår att hålla hullet på eftersom hon alltid har varit det. Så jag köpte det jag vet hon svarar bra på. Linfröolja för att jag har blivit tipsad om det och att vet sa att det var bra
Men det var inte hösilage hon skulle ha fri tillgång till utan LUSERN (pellets eller hack)Och det finns inte möjlighet till att låta henne ha fri tillgång på hösilage nu. Men får väl hoppas jag får iväg analysen snart. Tror vi har två balar i veckan ungefär, så det går fort!
Det var equi-jewel jag fick också.
Denna veterinär säljer även foder, så dom vet!
Jag håller på att samla ihop till analys
Det är konstigt med vårt hösilage. Min får absolut mest grovfoder av alla hästar i stallet. Och det är även min som är smalast.
Vilka råd ska jag strunta i? De med fullfodret? Det andra har hon ju fått tidigare och gått upp av det.
Jag har inte lyckats med det.. Hon har fått betfor sen hon kom till mig. Hon har precis börjat få korn. Det är inte jag som fodrar och inte jag som har bestämt vad hon ska äta eftersom jag inte kan något om foder vilket ni säkert märkt här
Väntar på analysen och ser vad den säger!
Ja jag håller på att samla ihop till analys.. Tog dock första biten idag. Så nu ska jag hålla koll på när det kommer in en ny bal. Eller kan man ta från flera ställen på samma bal? Eller det ska vara olika?
... det finns öht ingen innehållsförteckning som redovisar ngt man kan tillföra en grundfoderstat. ffa inte protein..... det står inte ens om det är smältbart protein öht. Det är säkerligen smältbart protein som avses dock med tanke på värdet i sig.