Fullblodssto ;)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare EmmaMjuuk
  • Startdatum Startdatum
E

EmmaMjuuk

Hejsan, tänkte mej att avla på ett jätte smäckert fint fullblodssto.
Men är intesserad av att kanske blanda med en annan ras, tex halvblod ?
Men tänkte vad är bäst att göra ?
*Att åka dit med stoet till hingsten ?
*eller ta en spruta ? Men gör vetrinären det då ? :S

Sv: Fullblodssto ;)

*eller ta en spruta ? Men gör vetrinären det då ? :S

Vad då för spruta menar du? Att seminera ett fullblodssto med en halvblodshingst är inga problem men man får åka till en seminstation inte nödvändigtvis den där hingsten står då de flesta halvblodshingstar erbjuder transportsperma

Sv: Fullblodssto ;)

Förstår inte heller vad du menar med att ta en spruta?

Vill man avla rena fullblod så är det enbart naturlig betäckning som gäller, vill man avla annat så finns det semin. Då åker man till en seminstation och veterinären/assistenten seminerar stoet med valfri hingst.

Engelsk fullblod är godkänd som in korsningsras i väldigt många raser, en sådan korsning är således ingen korsning utan renrasig.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 948
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 889
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 119
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025