Fullblodsstam

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sanwan
  • Startdatum Startdatum
S

sanwan

Jag vet numera en hel del om Wanessas halvblodspappa, däremot vet jag mycket litet om hennes mamma... Så ni som kan något om fullblod, vad kan ni utläsa av den här härstamningen? Fullkomlig skithäst eller dög hon till något (nu vet jag ju på ett ungefär hur hon var, men det är alltid spännande att veta vad härstamningen innehåller)?

Här finns info om Marshetta!

Hill´s Double xx var pappa till Hilly Trip xx som var framgångsrik fälttävlanshäst. Har för mig att hon var med i OS!

Hill's Double har gjort en del nytta inom fälttävlansaveln, både som fadershingst och morfar. :)
Har du frågat Cissiny om stammen? Hon kan säkert berätta mkt, hon är jättduktig. Fast det kanske är hon som lagt upp stammen till dig, ser att det är gjort i Tesio Power... :)

Går du in här Thoroughbred Pedigree Query så kan du söka på Marshetta. Jag ser att det är någon som lagt in en bild på henne där. :)
Tillhör fullblodsstofamilj nr 6, samma som Hyperion bland annat. :)
Gondolette, Hyperions mormors mor, är den gemensamma nämnaren för hon är mormors mormors mormor eller något sådant till Marshetta.

*lite allmänt svar sådär*
Bilden som finns på Del Mar är det jag som lagt in :D Som sagt så har jag en del koll på vad det blev utav Marshetta, däremot är jag nyfiken på vad härstamningen säger, om hon borde haft kapacitet att bli bra på något speciellt (som galoppör och/eller ridhäst) och hur bra hästarna som finns bakom är osv.
Gör jag världen en otjänst om jag inte tar föl på Wanessa kanske (borträknat hennes tråkiga härstamning på fädernet då - bara en hypotetisk fråga)?

tja min Hills Double avkomma går i allafall svår fälttävlan och är på väg emot svår dressyr :D Har startat St George än så länge men det enda som hindrar honom just nu från Intemediere är att han måste slappna av på banan så han kan göra bytena i vartannat.

Warrigall är det. *duckar för angrepp från Nirak*

Jag har faktiskt aldrig hört någon säga nåt positivt om Warrigall. Min stallägare, som var den som valde ut Wanessa till förra ägaren (hänger ni med!?) ville egentligen inte ens titta på henne när hon hörde härstamningen, men som tur var så gjorde hon ju det ändå.
Dessutom har Wanessa "begåvats" med patellaupphakning och med tanke på att hon har Vagabond som farfar så kan man ju misstänka vart den kommer ifrån...

Då kan jag säga något positivt! :)

Jag såg Warrigall på en msv dressyr i mitten av 80-talet, och tyckte att han var ursnygg! Dessutom var hans morfar Hurricane xx väldigt framgångsrik inom halvblodsaveln.
Så, nu har du fått höra åtminstone något positivt ;)

Oh, det ska jag lägga på minnet! Själv har jag bara sett kort på honom och kan hålla om om att han var snygg, alldeles lagom grov.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 690
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 654
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: cassiopeja
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 253
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar