Fullblodsskäckar ?

Sv: Fullblodsskäckar ?

Jag var över och red löp i USA i höstas och fick rida en för Todd Pletcher (!). Mina ridorder var endast: - He's just like one of the Storm Cat colts. Behöver jag säga att jag såg en aningen fundersam ut :confused: och var tvungen att erkänna att jag inte hade den blekaste aning om hur "en Storm Cat avkomma" skulle ridas... Vi har liksom inte så många här i skandinavien...

Själv löpet var enkelt att rida och jag vann efter att ha frontat hela vägen men problemet var sedan att stanna efter mål... Det var inte det enklaste jag gjort :cool:

Hej Annika Todd har jobbat åt wayne på min tid. Men sen blev han egen tränare. Vad roligt. Var han trevlig.
Har ändå svårt tro att denna fullblodsskäck som kommer till wenell kommer kunna hävda sig på banan. men vi får se nästa år.Ska bli kul och se om han kommer starta. Även om han har bra stam i tredje led så måste ju mor och far ha visat talang. De sista var inte till dig annika utan allmänt bara.

Hej. Jag har inte så stor erfarenhet av fullblod. Man jag har tittat på Color your Dash stam och vad jag kan se så har han Siam som morfar och han har ju vunnit både Gr.1 & Gr.2 tävlingar med 5 starter och 4 plaseringar och hans helbröder är ju Miesque och Massaraat, enligt min uppfattning så har han en bra stam och man ska inte stirra sig blind på mor och far. I Sverige är vi mycket insnöade och tror på fullaste allvar att om mor och far är bra så blir min avkomma bra helt fel enligt mig en sådan plockar pengar men blir sällan någon kanon, man måste våga för att vinna och detta är mycket intressant. Jag önskar lycka till.

:bow:
Hej. Jag har inte så stor erfarenhet av fullblod. Man jag har tittat på Color your Dash stam och vad jag kan se så har han Siam som morfar och han har ju vunnit både Gr.1 & Gr.2 tävlingar med 5 starter och 4 plaseringar och hans helbröder är ju Miesque och Massaraat, enligt min uppfattning så har han en bra stam och man ska inte stirra sig blind på mor och far. I Sverige är vi mycket insnöade och tror på fullaste allvar att om mor och far är bra så blir min avkomma bra helt fel enligt mig en sådan plockar pengar men blir sällan någon kanon, man måste våga för att vinna och detta är mycket intressant. Jag önskar lycka till.
Det vet jag då jag är uppvuxen med sporten mor o far är tränare inkl ja själv även ridit löp med antal vinster. så jag vet . Men de ska bli kul att se. Men bara för den har bra stam i 3dje led så betyder det inte att den blir klasshäst själv men givetvis kan den platsa i de lägre klasserna. De ska bli jätte spännande jag har prata med ägaren ett antal gånger själv.

Träffade aldrig Todd själv då han inte var på löpen (kvällslöp på Meadowlands). Hans assistant träffade jag däremot och han var jättetrevlig. Det var kul att få rida för en sådan stortränare men de hade faktiskt sadlat hästen med sadeln på sned... Dessutom hade de dragit gjordarna stenhårt så det var omöjligt att trampa den rätt så jag tvingades korta upp lädren ett par hål för att kunna stå någorlunda jämt... Det slutade med att jag red snorkort...

Träffade aldrig Todd själv då han inte var på löpen (kvällslöp på Meadowlands). Hans assistant träffade jag däremot och han var jättetrevlig. Det var kul att få rida för en sådan stortränare men de hade faktiskt sadlat hästen med sadeln på sned... Dessutom hade de dragit gjordarna stenhårt så det var omöjligt att trampa den rätt så jag tvingades korta upp lädren ett par hål för att kunna stå någorlunda jämt... Det slutade med att jag red snorkort...

De var ju inte bra du skulle sagt nått.När jag red amatör löp i swe så tyckte wurscha att jag red för kort för att va amatör jag sa att jag rider ju 15 hästar om dagen i USA i dessa korta läder och de går jätte bra. Nee han tyckte jag skulle länga lite ...Jaaha va hände red samma häst igen och han drog som en kattapult i front så länge han orkade. så efteråt när vi tittade på filmen sa jag till honom de ..Kolla här nu längde jag lädrena och vad hände...?
Han sa aldrig mer nått om mina läder. Red 10löp 3 vinster 3löp utanför pengar. Men nu har man fam osv och tränar bara hästen själv. Men man längtar ju tillbaka ibland.

FINNS i Sverige!
ColorYourDash13april07.jpg

ColorYourDash13april07c.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 892
Senast: Roxy
·
Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 615
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst