Fullblodsskäckar ?

Sv: Fullblodsskäckar ?

Jo det är tillåtna tro mig jag vet. En finns i England och är godkänd i galoppförbundet.

Helt rätt, det finns inga tobianos bara Frame/sabino alltså de bär också overo genen samma som paint och 13 andra raser.

Är du säker på att de bär Overo ? Jag tycker alla jag har sett sett ut som Sabinos.

Ja till 100% tittar du på colorworld-ranch så sed du under varje bild att de är testade o/n alltså de bär o genen för frame/overo och sabino genen. Det är 2 olika gener. Nancy och jag har mycket kontakt flera ggr i månaden så ja jag vet detta till 100%.

Har varit inne på TS länk som var lite originell och rolig, men blev inte omedelbart övertygad. Att något finns på en amerikansk hemsida är inget som genast gör mej helt säker på att det verkligen är sant.

Kan man hitta en bild på hingsten i England? Vore kul att se.

Har alltid trott att en gemensam nämnare för alla fullblodsraser är att skäckar inte är tillåtna, men man lär sej hela tiden något nytt.

Mvh
Qp

Tack för tipset! Ja, det känns verkligen lite annorlunda.... eller vad säger ni andra här på galopp?

Kände alla till detta utom jag eller?

Mvh
QP

Men denna hingst går endast på semin och i fullblodsaveln är inte de lagligt så nått är det som inte stämmer.Kolla engång till får ni se. Fullblodsaveln är bara livebetäckningar och INGEN SEMIN:

I Was Framed är såld till Irland. Hon som köpte honom till England har tömt hingsten för att kunna skicka på semin till andra länder till andra raser. Han är ju dubbel reggad Fullblod/Paint så han kan skickas på semin till Paint te.x. Jag har själv ett sto som ska betäckas med denna hingst på Irland och äger ett Fullblod med dubbla papper som är godkänd i Jocky klubben, och han kommer att gå i träning till hösten, även denna häst har Paintpapper.

Kanske var lite otydlig. Mitt sto kommer att betäckas naturligt på Irland med I Was Framed för att få galopp papper.

Kanske var lite otydlig. Mitt sto kommer att betäckas naturligt på Irland med I Was Framed för att få galopp papper.

ok vad är de för sto du har? PMa mig om du vill och berätta.
Blev väldigt nyfiken på detta. Har ett bra fullblodsto och går de då att starta dessa avkommer kan ju de vara intressant och kul. Mitt sto har snart 2avkommer till galoppen en är åring och en kommer nu i maj båda Heart of Oak. Morfar är Diahglyfard.

Det kommer att bli kul för I Was Framed har en bra stam, jag vet inte hur man sätter ut ett foto för då kund ni få se hingsten jag har.

Hej. Jag har en liten undran denna Storm Cat, det står att han kostar 500.000 dollar att betäcka med, har de skrivit fel eller kan detta vara möjligt? Någon som vet? Om det är så hur kan han kosta så mycket?

Hej. Jag har en liten undran denna Storm Cat, det står att han kostar 500.000 dollar att betäcka med, har de skrivit fel eller kan detta vara möjligt? Någon som vet? Om det är så hur kan han kosta så mycket?
Nej det stämmer han är en av de bästa hingstarna i USA.
När jag jobbade hos D WAYNE LUKAS för en så där 11-14årsedan så hade vi massor med avkommer och ingen kostade under 1miljondollar att köpa in men Hennessy som var minegena sköt häst vann flera stora lopp och tvåa med nos i Breeders var efter storm cat. Tyvärr så många efter den hingsten måste opereras för slappt gomsegel och så är dom rätt tuffa i lynnet stona kan vara rätt griniga och hingstarna mkt tuffa att rida o rida in. Men :devil: va dom kunde springa. Jag har länge velat hitta nån som varit intresserad att köpa hem en hingst efter honom Storm cat men har inte stött på nån. Jag har ju fortfarande bra kontakt med de stället och folket jag jobbade åt efter 14år pratar vi minst en gång i månaden. Men så tillslut så var de en dam som fick hem en storm cat avkomma. som wayne haft. tyvärr har han väl inte visat nått på banan. men de kan vara bra en då. Men alltså priset stämmer.

new%20dandy.jpg

Englandshingsten I Was Framed

Liknande trådar

Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 892
Senast: Roxy
·
Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
526
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 615
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18