Fullblodshingstar...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare cibb
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 069
C

cibb

Skulle vilja veta lite om de troligtvis danska fullblodshingstarna Harambee II och Bow Tie.

Tacksam för minsta lilla info! :bow:

Harambee II föddes 1963 på Irland e:Buisson Ardent u:Neemah e:Migoli u:Naishapur e:Nearco u:Udaipur e:Blandford u:Uganda e:Bridaine u:Hush e:St Serf u:Silent Lady e:Cyllene u:Miss Gunning e:Carbine u:Memoir e:St Simon u:Quiver e:Toxophilite u:Young Melbourne mare e:Young Melbourne u:Brown Bess e:Camel u:Brutandorf mare e:Brutandorf u:Mrs Cruickshanks e:Welbeck u:Gohanna mare e:Gohanna u:Fraxinella e:Trentham u:Woodpecker mare e:Woodpecker u:Everlasting e:Eclipse u:Hyaena e:Snap u:Miss Belsea e:Regulus u:Childers mare e: Bartlets Childers u:Sister One To True Blue e:Honeywoods Arabian u:Buerley Turk mare e:Buerley Turk
Jag vet att han använts i fullblodsaveln i Danmark, men vet tyvärr inte vilket år han importerades dit :(

Bow Tie föddes 1959 i England e:Golden Cloud u:Scarf e:Fair Trial u:Hyphenate e:Hyperion u:Solerina e:Soldennis u:Sweet Wall e:Cygnus u:Dark Eyes e:Captivation u:Lady Piersfield e:Royal Cherry u:Pierfield mare e:Piersfield.
Kan tyvärr inte hitta lika lång stam på honom som på Harambee II.

Oj, tack!! :bow:
Bara för att vara x-tra besvärlig...du vet inget mer om
t ex avkommor, tävlingsresultat, hur gamla de blev å lite sånna uppgifter? :)

Jag har ett abbonemang på danska HesteData där jag borde kunna få fram såna uppgifter, men det funkar inte att logga in just nu :mad:

Jag gör ett nytt försök i morgon :)

Nu funkar HesteData igen! :)

Harambee II har 39 reggade avkommor i DET registret (alla hästar finns inte med, t ex så saknas Hickory 547 :(), dom yngsta föddes 1988. Utav avkommorna så har Guardian xx segrar upp till svår fälttävlan.

Bow Tie har 13 reggade avkommor, den yngste hingsten Roots xx DH 326 som föddes 1978. Han har bara en endaste avkomma i tävlingsregistret, Dark Tie xx, som en enda gång startade i LC fälttävlan.

Mer fanns det tyvärr inte i just det registret :(

Sv: Fullblodshingstar...

Melbourne xx föddes för 173år sedan.
Född 1834
Hingst

Ras : Svenskthalvblod.

Avkommor :

Jetty Treffz xx - 1851 , Sto
Lady Alicia xx - 1852 , Sto u: Testy xx
Prime Minister xx - 1848 , Hingst
Sortie xx - 1851 , Sto

Sv: Fullblodshingstar...

Melbourne var inte ett svensk halvblod utan ett engelskt fullblod.

Varför plockar du fram en fyra år gammal tråd och svarar någon som inte finns här längre?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
639
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 090
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka