Fullblodshingst till Grannus-sto??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Grandezza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 021

Grandezza

Trådstartare
Är det någon som vet nån bra fullblods hingst, eller hingst med mkt fbl i som ger ädla avkommor?
Har ett Grannus sto som ger stora lite grövre föl, tänkte försöka hitta en hingst som är ädel till nästa år...

Nån som har något förslag?

Sv: Fullblodshingst till Grannus-sto??

Antar att det är främst hopp du är intresserad av men annars hade jag tittat lite på Faustinus. Jag var och hälsade på honom och hans stallkompisar i torsdags och han är verkligen ädel och högrest! Otroligt snygg häst, som har höga poäng även i hoppning och terräng!

Nu ska inte jag betäcka i år tyvärr, annars hade jag definitivt valt den hingsten. Finns mer info på waldhofs hemsida.

Krake Ask kanske kunde passa ?

ImageResize.ashx

Hans första avkommor föds i år så det är lite tidigt att veta vad han lämnar. Pappa Irco Marco var inte precis ädel....

Jag vet, men han har ändå xx-mamma, och mycket fin sådan :) Och är själv väldigt ädel :)

Har du kollat in Lasandos 922. Är själv ädel och fick en 10:a på typ som 7-åring. 50% XX i tredje led på fader-sida och 50% XX i fjärde (25% i tredje) led på mödernet. Är e. Landlord - Caletto II - Sacramento Song xx. Landlord har högt index på typ och Sacramento Song XXär känd för att ge ädla avkommor.

I Sverige finns inga fullblod som är tillräckigt bra. Försök hitta ädel hingst som bevisat lämnar ädelt istället. Många av holsteinerhingstarna ligger jättehögt i blod, och det finns en del andra som lämnar långbenta smäckra föl fast de inte ligger så högt i blod eg.

Jag skulle gissa att Click and Cash och Tornesch avkommor kommer bli ganska eleganta och långbenta, och det finns fler.

Även Contendro lämnar oftast snygga och nätta avkommor.

Jaguar Mail kanske?
Om han nu är kvar till nästa år?
(halvt off topic, men är det någon som vet hur det blir med honom går han tillbaka till FR?

Tack för alla svar!
Jaguar Mail vågar jag inte ta, han är för hög, stoet i fråga lämnar stort... Årets föl var 130cm vid 2 månader, pappan där är 166cm, förra fölet är nu 2år och ca 168cm, pappan till den är 167...

Contendro skulle jag gärna tagit, men är inte han rätt dyr?:o

Jag fick äran att träffa New Balance idag och han är ju en välstammad herre. OCH snygg OCH bra fullblod i nära, jag hade fått för mig att han inte var det..kunde det vara något?
Är visst A-premierad.
/U

gå in på VDL hemsida.Om jag minns rätt finns där en fullblodshingst med meriter i svår hoppning om jag minns rätt....Come fast xx plingar bi hjärnan men det e inte säkert det är namnet.

Come Fast är ej i avel längre pga dålig fertilitet.

French Buffet har stått i Sverige i åtminstone en säsong om det inte var två, jag hade förmånen att träffa honom och det är en snygg, rejäl herre med trevligt temp!

Ja kanske!! Vad har han lämnat för typer av föl?

Det var mest en slump att jag fick träffa honom, har av någon anledning sorterat bort honom, ur kategorin intressanta hingstar, just nu fattar jag inte varför.. kan ha varit ågon ofördelaktig bild eller något.
Jag vill minnas att jag har sett någon som gick till bruks 2008 eller 2009) som jag minns som snygg, minns inte mer, men den gick inte igenom, sedan fick jag sett en del vuxna i boxen och samtliga såg ut att ha vackra halsar och huvud. Jag uppfattade dem som trevliga, men jag har ju inte hanterat dem. Så min erfarenhet är otroligt liten, men jag kommer att hålla ögonen öppna famöver.
/U

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
537
Senast: Nikan
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 396
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
972
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Klippmaskin
  • Guldfasanerna