Fullblodshingst- info!

Lenis

Trådstartare
Vill veta mer om en fullblodshingst, har nummer och allt, men hittar inget intressant på Google och ingen annanstans heller. Finns det ngn bra sida så som det finns om halvblodshingstar??

Trodde inte man fick skriva ut det här.. Trainers Seat xx 808 är det jag letar info om :smirk:

Meningen ÄR att man ska skriva namnen på hingstarna!
Läs de andra inläggen i forumet :)

Jag antar att du kollat här http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=315505 för stam och avkommor.

Trainers Seat dog för ett par år sedan. När han dog hade han tyvärr blivit premierad c för halvblodsaveln.

Trainers Seat startade galopp 19 gånger med 10 segrar, 3 andra och en tredjeplacering som resultat. Prissumma 440 768 SEK.

När han visades som 15-åring för halvblodsnämnden fick han 98789. Hans exteriöra utlåtande var: Långlinjerad ädel, knappt medelstor hingst med välansatt hals och bra bogparti, ordinärt benad. Taktmässigt mycket god skritt. Utmärkta travrörelser.

I hingstkatalogen för 2000 står att han har 15 stamboksförda ston och ett diplomsto. I katalogen för 2001 står bara diplomstoet. :confused:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023