Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack
Han är efter Steve´s Friend - Bant
Bant (SU) ?
Jag har haft en GN-vinnare som var en riktig virrpanna när han kom. Lösningen heter Tålamod och Dressyr.
Fullblod är jätte trevliga hästar, har haft flera!
En kille som jag gick från ponny till stor häst på hette El Mayo xx och gick 1.40 hopp! Vi vann verkligen allt praktiskt taget upp tom 1.10! Kanon hopp teknik.
Det låter som att du är lite oerfaren och att du inte vet så mkt om fullblod vilket får mig att kanske backa lite!
Dem "flesta" fullblod är tyvärr inte för nybörjare el orutinerade.
Dem kräver oftast väldigt mkt, kan vara lite heta och väldigt känsliga.
Även om man kan plocka bort "löp stresset"¨så brukar dem flesta fullbloden vara väldigt känsliga och man kan inte rida med allt för mkt skänkel och tygeltag.
Många börjar ta tag i hästar när dem blir för pigga, oftast funkar inte riktigt det på fullblod då man bör rida med lite mer känsla.
Många köper just fullblod för att dem kostar en "billig peng" och sen står dem med en häst dem inte vågar rida!
Fullbloden är en mkt trevlig, social och kompetent häst inom alla grenar.
I hoppning kan dem dock ha ngt "hängiga" knän(dock ska man inte dra alla över en kam) och ngt korta och/el markbundna gångarter.
Men det mesta handlar om vilja och kap och då brukar det inte finnas några hinder till att bli bra! =)
Om du vill rida högre än 120 så tror jag inte att det finns många fullblod att välja på. Troligtvis finns det några stycken som kan hoppa stort men jag tror faktiskt aldrig jag sett ett fullblod gå högre än 120, och jag har varit på några hundra tävlingar ändå.
Däremot, fullblod/varmblod (t.ex. Sv Varmblod, Hannoveraner, KWPN etc.) har jag sett flera riktigt lovande!
Hej! Jag bara undrar om ni vet om fullblod är bra hopphästar? Det kan väl säkert skilja sig från häst till häst, men om man tar helheten. Jag letar nämligen häst, och jag håller på med hoppning, så nu vill jag veta om ni tycker jag ska titta bland fullbloden också?! Tacksam för så många svar som möjligt !!!