Sv: Fullblod

Jag som har sett fjorårets föl måste bara få säga att det är en riktigt fin fölunge! Långa ben, bra halsansättning, en riktigt modern sporttyp på den. Bra galopp har den också, skulle inte förvåna mig om den kan hoppa, den har de fysiska förutsättningarna för det i alla fall.

Det som jag skulle tänka på vid hingstval är (om man nu får dra fullbloden över en kam eftersom jag inte sett ts sto) att välja en hingst med bra front. Fullblod tenderar ibland att bli lite överbyggda bak med lite tråkigt framparti. Detta är mina egna erfarenheter och ingen statistisk sanning! Självklart finns det både och även bland fullbloden.

Om stammen kan jag inte säga varken bu eller bä eftersom jag är alldeles för dåligt insatt i fullblodsstammar pinsamt nog.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
2 016
Senast: Bowman
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 350
Senast: Anon89
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 373
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka