Fullblod i vila...

amalia

Trådstartare
Jag har räknat en del foderstater och börjar få in rätt bra snits! Ska nu hjälpa en kompis att räkna på hennes sällskapshäst som är ett fyraårigt fullblod som pga skada bara går och skrotar.

Har inte räknat på rent fullblod någon gång. Behöver han mer än "tabellerna"? Hur många MJ skulle ni lägga honom på? Han väger runt 475kg.

Sv: Fullblod i vila...

Det beror ju på vad han ätit tidigare. Är han lättfödd eller svårfödd? Fullblod brukar behöva mer än tabellen säger men det finns säkert individer som är normalfödda också. Sen får man ju köra på enbart underhållsbehovet eftersom hästen inte tränas.

/Linda

jag har fullblod som gått i hage ett år nu för jag har fått barn ge den hö och mineraler och morötter då klarar den sig .

Det skrivs då och då här på buke om hur många MJ vi som har fullblod som rid/fritidshästar ger. Det vanligaste verkar vara runt 100MJ.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 209
Senast: Görel
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 336
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024