Fullblod får bara tävla upp till lokal?

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

Gisburne

Jag försökte regga min häst i TDB nyligen, men det gick inte. Jag fick göra en manuell reggning, vilket enligt programmet innebär att hon bara får starta upp till lokal nivå, inte högre. Vad är det för larv? Vad har jag missat? :confused:

Sorry om det redan finns en sån här tråd, jag visste inte vad jag skulle söka på.

Sv: Fullblod får bara tävla upp till lokal?

Om du löser licens till hästen, vilket är ett måste för alla hästar inte bara fullblod för att tävla på regional tävling och högre, så blir hon sökbar i TDB.

Jaha, men dåså! *phew!* :bow:

Jag fattade ingenting och började fundera på om alla andra vet att man inte får tävla högre än lokal på fullblod! :D

Jag försökte regga min häst i TDB nyligen, men det gick inte. Jag fick göra en manuell reggning, vilket enligt programmet innebär att hon bara får starta upp till lokal nivå, inte högre. Vad är det för larv? Vad har jag missat? :confused:

Sorry om det redan finns en sån här tråd, jag visste inte vad jag skulle söka på.

Du har som sagt missat att lösa licens ;)

Har inte hästen någon licens så får du bara starta på CR, klubbtävlingar och lokala tävlingar. Lokala tävlingar innebär upp tom 110 i hoppning och LA i dressyr.
Många löser ju inte licens till sina hästar eftersom dom inte rider högre klasser.

Jag har inte missat att lösa licens. Jag behöver den inte ännu, helt enkelt. ;) Har bara tävlat hästen en gång hittills, på lokal tävling, så det dröjer nog nåt år till innan vi kommer över 1.10 m.

Det jag stör mig på är att det inte framgick av TDB vad som gällde för att få tävla högre än lokal, så den enda info jag fick var att man absolut inte får tävla högre än lokal med min häst. Fatta förvirringen... :eek:

Jag måste säga att jag tycker det framgår ganska tydligt.

Lägg till häst med licensnummer från SvRF
En häst som skapas med SvRF licensnr kan ställa upp i tävlingar som har en högre status än lokal

Lägg till häst utan licensnummer från SvRF eller registreringsnummer från ASVH
Saknar din häst helt licensnummer från SvRF eller registreringsnummer från ASVH kan du skapa en häst manuellt genom att klicka här. En häst som skapas manuellt kan inte ställa upp i tävlingar som har högre status än lokal!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Dressyr Enligt TR har ekipage som på var sitt håll (ryttaren för sig och hästen för sig) kvalat nationell msv a/PSG rätt att starta nationell...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jag har tävlat på en LB:1-LA:3 nivå i ca 6 år nu och haft som mål att starta MSVC och som dröm att kvala till MSVB. Men nu har jag...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 358
Senast: ginnies
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat