Full stam för trav?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare susen87
  • Startdatum Startdatum
S

susen87

Har en shettis som jag vill prova på att tävla trav med. Måste hästen ha full stam med godkända ston/hingstar då? Jag har ett papper där de står hela hans mammas led men inte hela pappans. Funkar det? :confused:

Han måste vara registrerad och ha känd stam i tre led på både mammans och pappans sida.

Känd stam betyder att man man känner till tre kompletta leds härstamning, dvs mor och far, deras föräldrar och även nästa leds föräldrar.
Stammen måste inte nödvändigtvis vara stamboksberättigad, men man måste känna till den (och den ska vara "offentlig", dvs föräldrarna ska vara registrerade med angivna stammar).
Blev du klokare då?

Tack, nu blev jag lite klokare... Men dock saknar jag 2 hästar i hans stam. Kanske går att få fram på något sätt.. Det är pållen farmors föräldrar jag inte har :cry: . Jaja, annars får de va så :)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 063
Senast: Freazer
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
362
Senast: Cactus
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 986
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar