Full english

Full english

• Stekt ägg

Röster: 17 34,0%
  • Äggröra

Röster: 33 66,0%

• Antal omröstningsdeltagare
    50
Eftersom min styvfar är kanadensare med föräldrar från England hade vi en speciella panna för poached eggs. Vatten i en slags djup panna, sedan ovanpå det (alltså i vattenbad) en form med rundlar. Bara att knäcka äggen i, klart! Mycket populärt hemma. Bara att man måste passa så man fick rätt konsistens.

OT scrambled! Sedan är fried bread (alltså vitt bröd) stekt i baconflott, stekta tomater (skiva, rulla i mjöl och stek), black pudding ett måste förutom de vanliga grejorna som potatis, bacon och ägg. Efter det rullar man från bordet och riktigt känner hur artärerna kalkas igen :p

En fryup är lite annorlunda men samma tema (tydligen mycket effektivt morgonen efter natten innan) och där kan man ha stekta ägg.

Men dagens english breakfast ligger i lä när man läser om Sherlock Holmes och Doctor Watson som åt currystuvad kyckling till frukost, för att inte tala om vissa amerikanska frukostar idag med t-bone steak, stekt potatis och stekt ägg ovanpå. :)

Åh, pavlova :love: Det måste vi göra. Typ nu. Måste bara hitta recept på marängbotten. Den ska ju vara sådär mjuk inuti och inte hård som här i Sverige.

Edit: Hittat recept. Kom hit och pav med mig :up:

Hittade ett fantastiskt recept på marängbotten, tror det var från nya zealand eller australien, alltså ursprungslandet (men har tappat bort det attans också). Älskar Pavlova med grädde och riktigt bra färsk frukt ovanpå, nektariner/persikor, jordgubbar, hallon, gärna blåbär och passionsfrukt (ja alltså inte alla på en gång men minst tre eller fyra olika sorter. Hallonen ska gärna vara lite halvfrusna).

Liknande trådar

Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 747
Senast: Bortglömd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att många är trötta på mina skriverier och gnällande. Men ganska ofta är det berättigat, när man som funktionsnedsatt ÄR i...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 221
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar