fuktskorpor?

FadeAway

Trådstartare
Min häst har fått sårskorpor antagligen på grund av vädret. Det är från början inte sår men när de lossnar blir det sår. De blir mer och mer och finns från hoven upp till kotan/hasen. (det senaste har det inte blivit mer men han gick på bete ett par veckor och det var då det kom innan trodde jag bara att han strukit sig och fått sår [det var nästan inga då]

I vilket fall som helst så smörjer jag in det med salicysyrevaselin för att det ska hålla sig mjukt. Har inte möjlighet att ta in honom förrän nästa vecka.

Kan det vara något annat än fuktutslag? Och vad ska jag göra åt det i så fall?

Sv: fuktskorpor?

Verkar som om det är något liknande min häst har...Började i karleden, men har nu sprisit sig upp över kotan och inte ver vi vad det beror på. :crazy:
Hon får iaf behandling med Socatyl salva.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Hästvård Hämtade hem en häst i början på hösten (2022), då gick han på bete och var ganska rund om magen. Första gången han skoddes om hos mig...
2
Svar
34
· Visningar
3 543
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 149
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix