Lupino

Trådstartare
Jag ska prova göra skumtomte-fudge. Jag har provat ett annat recept på fudge (apelsin och choklad) som innehåller lite salt, men skumtomte-receptet innehåller inget salt och någon tyckte det var väldigt sötsliskigt.

Vågar man ha i salt, eller blir det inte bra? Vad gör egentligen saltet när det är väldigt liten mängd?

Jag ska prova göra skumtomte-fudge. Jag har provat ett annat recept på fudge (apelsin och choklad) som innehåller lite salt, men skumtomte-receptet innehåller inget salt och någon tyckte det var väldigt sötsliskigt.

Vågar man ha i salt, eller blir det inte bra? Vad gör egentligen saltet när det är väldigt liten mängd?

Jag skulle nog inte ha i salt, men har inte provat så vad vet jag.
Självklart är skumtomtefudge sliskigt, det är ju grädde, vit choklad, skumtomtar och socker :D
Jag halverade mängden socker, funkade utmärkt. Men det är ju fortfarande jättesött, så det gäller ju att man gillar det. Är väldigt poppis bland mina vänner när jag gör det.

Jag skulle inte ha i salt när det är vit choklad och såpass sött. Jag gjorde skumtomtefudge för första gången i år, men jag tog bort sockret helt och ändrade något mer på receptet jag hitta när jag googla, men kommer inte ihåg vad... I alla fall blev mina inte så hemskt söta som jag väntat mig och jag kunde nog ha haft i 1/4-1/2dl socker utan problem. Men jag föredrar nog originalet i sin vanliga form ändå.

Liknande trådar

Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 387
Senast: co-SMAD4
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
611
Senast: Åsa A
·
Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
757
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept...
2
Svar
22
· Visningar
2 293
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar