ftp server & codec

D

Dragonfruit_

Vad är det för nåt? Ge mig information tack. ;)
Det var en häromdan som frågade om jag ville starta en sån och få dom allra senaste promgramen, spelen, filmerna osv. Men jag är osäker. :smirk:

Sen är det en till sak. Flera filmer som jag har kan jag inte se för att det saknas en eller flera codec - enheter. Filmerna har funkat hos andra jag känner. Kan man göra nåt åt det?
 
Sv: ftp server & codec

http://www.videohelp.com/

Där finns alla codecs och lite till + en massa guider till allt rörande filkonvertering och uppspelning. ;)


FTP betyder File Transfer Protokoll och är just vad det heter. Program för överföring av filer mellan datorer. Mycket användbart :D
 
Sv: ftp server & codec

Rek att du testar VLC www.videolan.org
Den klarar det flesta filmer som finns.

Codec är en tolk kan man säga.
Den hjälper dig spela upp i de format som filen är skapad
 
Sv: ftp server & codec

Om man ska ha ftp grejs måste man ha på datorn dygnet runt alltså? Vad händer om man stänger av? haha :D
 
Sv: ftp server & codec

Om du har en ftpserver på din dator och stänger av den så kommer ingen att kunna gå in på din server och hämta hem filer/ladda upp tills du sätter på datorn igen. Egentligen behöver du inte ha den på dygnet runt, du kan sätta igång den när du själv är hemma. Men det begränsar såklart tillgången för andra, något som de säkert inte alls uppskattar.
 
Sv: ftp server & codec

Sen så har vi ju det där med copyright också, vad du har i din burk får du själv stå för om storebror tittar in. Är du uppkopplad mot nätet kan vem som helst kika på vad som finns i datorn.
 
Sv: ftp server & codec

Okej, den som frågade om jag ville sa att jag skulle ha på datorn dygnet runt och det skulle bli lite jobbigt när jag ska sova i samma rum. Är det större risk att åka fast med ftp än om man bara laddar hem ifrån DC++?
 
Sv: ftp server & codec

Det beror ju på vad för information det är. Är det upphovsrättsskyddat material - håll tassarna borta. Det finns programvara som kan leta upp och scanna av vilken dator som helst som är ansluten till nätet. Du ska vara medveten om att med rätt program och lite kunskap kan man hacka vilken dator som helst.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 380
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 355
Senast: Pinus
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 229
Senast: LovingLife
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 311
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp