ft-dressyren utan knoppar?

Sv: ft-dressyren utan knoppar?

Ardennerfläta :idea: Funkar för oss iaf, gäller i detta fall B-ponny som går vanliga dressyrtävlingar. Knoppar skulle inte se klokt ut, då hon har lång och tjock man.

Jag tyer man ska ha knoppar på dressyr, om det tär möjligt, annars en inbakad fläta:)

Dock kan min ponny inte ha ardennerfläta/inbakadfläta/ponnyfläta.

Hon har för tjock man för knoppar o för kort man för sådana typer av flätor, men hon får inte få längre man än hon har nu, för hon är ju hopphäst! :angel: :rofl:

När jag tävlde ft var det självklart att jag hade knoppar i manen vid dressyr och hoppprovet, de togs dock ur till terrängen.
Jag skulle fö aldrig tävla utan knoppar oavsett vilken gren det gäller.

Jag tycker att man ska ha antingen knoppar eller ha fläta!! Det SER mycket snyggare ut :P Men visst, det är alltid någon/några som kommer utan...

Min ponny hade också hopplöst lång å tjock man... Men efter 2 h så såg den nästan ok ut. :P Är riktigt snygg nu :smirk:

Jag har samma problem som du och det går verkligen inte knoppa eller nånting.. Man försöker göra så att den lägger sej på en sida iaf men den spretar åt alla håll endå :angel::D

Men det har gått bra för mej iaf.. Har placerat mej 4 av 6 gånger (Vunnit 1) utan knoppar :bump:

Men jag håller med de andra har man en häst som man kan knoppa så ska man göra det. ;)

jag har samma problem som du, min nya har lika mkt man på båda sidorna av halsen o den är tjock! För kort för ardenner flätta o dubbla rader knoppar är inte så snajsigt så han kommer få se ut seóim den urhäst han är när det bär av på dressyr tävling.

KL...

Jag tycker det är snyggast med knoppar men min har en fruktansvärd man så jag är bekväm och struntar i att knoppa om det är en låg ft-klass jag ska rida. I ren dressyr är han däremot alltid knoppad även om det är extremt svårt at få honom fin i det.

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: Fiorano
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 480
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka