Frysklaffar på hästen

F

Fjunet

Jag funderar på att låta min ponny agera packhäst på en picknick. Han kommer isåfall att bära en sadelväska och ha en voljock under den. Tror ni att det är okej att ha frysklaffar i väskan? Det lär ju bli lite kyligt på vissa punkter, men är det farligt?
 
Sv: Frysklaffar på hästen

Knappast farligt men kanske inget man utsätter en grandprix häst för.:) Är det länge så lär ju klabben smälta och bli lite varmare och är det kortare tid så blir det ju mindre pina.
Jag har oxå mina små som packhästar, använder ju dem som portabla barnvagnar men vi har aldrig haft kylklabbar.
 
Sv: Frysklaffar på hästen

Det blir bara en kylklaff i var sida. Det är kanske inte så mycket? Kan ju visserligen lägga klaffen ytterst, så att maten ligger närmast hästen. Det tänkte jag inte ens på :o
 
Sv: Frysklaffar på hästen

Så länge ska maten inte ligga där :) Sålänge saker inte smälter eller blir varma så är jag nöjd.
 

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 549
Senast: Rosett
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 179
Senast: MML
·
Hästvård Hej! Står lite kluven nu. Jag har en häst som står med en hagkompis som väldigt gärna biter i hans känselspröt/ansikte. Min kommer...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: mily
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 807
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp