Fryser hästarna om magen?

Sv: Fryser hästarna om magen?

Vad jag har hört så släpper magen ut väldigt mycket värme. Jag hade inte klippt så som du visar utan att täcka utomhus. jag är även noga med halsen, har jag klippt mer än undersidan så är det helhalstäcke på.

Jag har spårklippt och filtklippt på vintrarna, med dom modellerna kan hästarna stå o frysa när jag tar av täckena. Jag har aldrig sett dom frysa med bara undersida halsen klippt. Ett år spårklippte jag men lämnade päls på undersidan magen, såg lustigt ut men kändes funktionellt...

Sv: Fryser hästarna om magen?

Så hörde jag att det kunde bero på att han var kall om magen, så köpte ett täcke med magplatta. Och han har faktisk inte visat minsta koliktendens efter det.

Jag har letat lite grann efter utetäcken med magplatta men inte lyckats hitta något alls. Vilka täckes märken har sådana?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 059
Senast: Freazer
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: Malva1978
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 412
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 232
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka