Jag är fullständigt ointresserad av dina stallkamrater. Det är hästarnas olika behov som är det intressanta. Jag misstänker att det rör sig om olika raser och/eller åldrar på hästarna annars förstår jag inte varför dina inte funkar på den ät tiden och resten gör det. Något måste vara skillnaden.Antar att detta var riktat till mig? Förstår inte vad i det jag skrivit som skulle vara otrevligt?
Jag postade en fundering och har fått svar, så jag är nöjd. Sen om man vill spekulera vidare får man såklart det, men jag vill inte skriva om mina stallkompisar och deras hästar på ett öppet forum.
En häst klarar av det på den ättiden medan en annan individ uppenbarligen inte mår bra av det. Det har du ju själv upplevt.
Optimala är lång tuggtid och ofta men det funkar heller inte för alla beroende på en mängd orsaker. Feta hästar är idag mer regel än undantag.
Jag ska givetvis inte svara mer om det upplevs obehagligt eller ovälkommet. Jag har själv liknande tankar och funderingar nämligen så tyckte tråden i sin helhet var intressant. Så jag ber om ursäkt för det.