Frusen fölunge

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare BertaLotta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 4 902
Sv: Frusen fölunge

hej det finns många föl som inte sätter vinterpäls första vintern. När dom tappar föl pälsen hinner inte vinterpälsen växa ut så fort. Jag skulle gjort så att är det riktigt ruskit väder som kallt regn och blåst ha ett regn täcke på. Nu när det är minus grader och ganska fint väder ta inte på något täcke och se om pälsen tar någon fart. Annars kommer den säkert tills nästa år.
mvh

Blanda Finadynet i äppelmos o ge som avmaskning. Kladdigt så det stannar kvar i munnen o sen sött o gott:d. Rekomenderas! Jag gav min ettåring på det viset men honom fick man mata med äppelmoset på sked (gillar inte att bli sprutad i munnen.) Lycka till!!!

OK, tack för tipset!:bow: Försökte ge morötter inkletade i Finadyne, men icka sa nicke... Nu har hon fått sista omgången, men ska prova detta om hon måste äta Finadyne igen någon gång.

Det är precis så jag har tänkt och gjort. Och bannemej, om det inte kommer lite lurv nu äntligen! :bump::banana:.

Vilket bra tips, tack så mycket :bow:. Nu har hon som sagt medicinerats klart, men ska komma ihåg detta om det blir aktuellt igen. De sista dagarna blandade jag Finadynet i liiite vatten (ca 10 ml) och sprutade in det i munnen efter att jag "hissat upp" huvudet på henne. Det gick riktigt bra, faktiskt. Men det måste ju vara en trevligare upplevelse för fölis om man gör på ditt sätt. God medicin är ju aldrig fel :idea::rofl:.

Liknande trådar

Utrustning Min häst stod den senaste vintern med fri tillgång på hö i hagen, och var endast halvklippt. Pga detta så fick han endast täcke på sig...
Svar
9
· Visningar
1 790
Hästvård Alltså nu har jag märkt några kvällar att min häst fryser inne i stallet. Jag fattar inget... eller jo jag förstår men ändå inte. Hästen...
2
Svar
37
· Visningar
3 819
Senast: Trissa
·
Hästvård Märkte i vintern 15-16 att min häst fick "finnar" på ryggen, regnskållor. Märkte det då ganska sent. Hade använt mycket täcke på honom...
Svar
18
· Visningar
2 124
Senast: Efwa
·
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 391
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31