Fruktansvärt! Kamphund...

Sv: Fruktansvärt! Kamphund...

Nä de är så klart bara för att de är en staff så måste den va blodtörstig..suck..

När jag möter en lös hund så skiter jag fullstängit i rasen jag vill se samspelet mellan hund och ägare ,samt hur ägaren ser ut.
Sen om de är en bulle eller en Hitler de gör desamma.

Om du tar bort hantera o bara har kvar hålla fast så stämmer det. Sen är det en annan sak att den typen av stress innan slakt faktiskt ger ett sämre kött.
Jag har aldrig påstått avv amstaff/pitbull är blodtörstiga bestar.
Att dessa hundar ofta ger mkt allvarliga skador är ingen fördom.
PL

Hantera? hålla fast?
Nu hänger jag inte med anningen är de för att jag precis kommit hem från en natt på jobb eller så missförstår vi varandra.

Jo men de kretasar väl runt bulldogen?
de är ju inndirekt inte information som berör staffen.

På tal om skador jag kan ju berätta hur min vän förlorade sin tollare och hur den såg ut efter att en jämthund gav sig på.

Fick höra för många år sedna av en ärkänd hundförare att den ras som i regel när man har mätt temp uthållighet och psyke så har pudeln legat sämst till.
Ska se om jag kan få ta del av dessa papper och scana in i datorn.

Bulldogen är den ursprungliga bullbaitinghunden. Terrrierkorsningarna kom senare som lättare o hetare hundar för samma ändamål så visst berör informationen staffen.
PL

Uppdatering!

Jag var och hälsade på mamma och Conrad igår och det var ingen rolig syn!

Han är ihopsydd längs ena sidan på halsen och såret är ca17 cm långt och det sitter ett dränage i, där det rinner sårvätska och blod hela tiden. Men han blev väldigt glad åt att se mig:love: Mamma kan inte röra sin arm, så hon vet inte hur det kommer gå med den.

Angående "kamphunden" så är den en sk omplaceringshund som var hos sin fodervärd och rymde därifrån...Nu är hunden återbördad till uppfödaren som bor några mil ifrån mamma. Mamma tog kontakt med uppfödaren igår och vad som kommer att hända med "kamphunden" är ovisst. Jag tycker så synd om hunden som säkert inte farit bra i sitt liv och har blivit en "mördarhund".

Uppfödaren sa till mamma att om dessa hundar får smak för att hugga andra hundar så sitter det kvar. Jag hoppas verkligen att hon avlivar den! Det är inget liv för en hund att sitta i bur på dagarna för att den inte ska hugga ihjäl någon annan hund!

Tack för allt stöd, och om en stund så kommer mamma hit för att läsa denna tråden! Hon är jätteglad för att så många skickat kryapådighälsningar till henne och Conrad:love:

Ps jag har tagit reda på att rasen heter American Staffordshire Terrier ds

Senast ändrad:

kan jag få reda på vad uppfödaren heter? då jag träffat många am staff från uppfödare.

Hej va tråkigt det som hände :(

men jag bor i landskrona och där är mn rätt så van... har själv sett en attack och ringt polisen m.m och det är ingen revlig syn då hunden inte släpper taget om sitt offer. Och offret den gången var en 4 månaders samojed...

jag är lite rädd nu när jag ser "kamphunds" raserna då nästan alla dom som har dom inte vet vad det är dom har i kopplet. Jag menar då inte att hundrasen i sig själv är farlig utan att man måste kunna hantera dessa raserna.. vilket dom flesta inte kan :crazy:

Nej, tyvärr så lämnar jag inte ut namn. Uppfödaren kan ha en seriös uppfödning och haft oturen att få fel ägare till sin uppfödning. Så inget utelämnande av uppfödarens namn.

Alltså, jag och min sambo är 20 år?! klassas de som ung? om de gör de så får jag alltså inte ha en "kamhund" för att folk tror att jag skaffat den för att vara ball? Min hund är av raserna DOGO canario, Pitbull och Amstaff. för att dom yngre inte kan ta hand om dom. det är iaf de som påstås i detta forum.

Vad beträffar hundattackerna så ja, hund attackerna är fler från "kamphundsraserna", MEN! vad folk verkar ha väldigt svårt att förstå är att DET VAR VI! MÄNNISKORNA SOM TOG FRAM KAMPHUNDEN I DOM! Amstaff, Dogo canario, avlades fram för att driva större nötkreatur, Men IDIOTERNA som använde dom raserna till kamp, Tog den rasen för att dom är så fruktansvärt envisa! en amstaff eller staffe, eller vad ni nu säger att en kamphund är, biter inte ETT ENDA bett mer än vad en arg labrador, golden ja you name it gör. Fördommar kommer alltid att finnas mot våra raser, och jag tycker att det är extremt svagt av Medierna osv, att främst ta upp Olycksfallen som är kopplade till dom här raserna. sen att bara för de är en "liten" hund så kan man sparka ihjäl den om den biter?:S väldigt dåligt resonemang där.. vi får bita bara vi inte gör nån "stor" skada.

Beklagar verkligen det som hände för T.S de gör jag, och jag tycker att man bör ha ett koppel med sig till hunden oavsett vart man ska. men som sagt, kommer de fram nån till mig som säger att jag ska koppla den för att det är en kamphund, då skulle jag för allt i världen inte göra de. ENBART för att orden kamphund kom upp. hade den personen dock bett mig för att den var hundrädd, så hade det inte varit nåt snack om saken.
Nu ska jag fortsätta och läsa oförtjänade påhopp på min hunds raser och fortsätta stå upp för de underbara som finns med dom.

20 klassar jag som ungt. Jag är själv 21 så jag är ung jag med. Men du är en utav dem hundägare jag INTE hade velat träffa på ute. Har man en så kallad kamphund får man visa mer respekt och se till att man har sin hund kopplad när det finns folk i närheten.

Jag kopplar min absolut ofarlige labradorliknande hund varje gång jag ser en människa. Att inte göra det bara för att människor har legitima fördomar om en kamphund är bara löjligt.

Ska man ha en kamphund så ska man också sköta sig och förstå varför folk är rädda annars kan man inte tillräckligt om rasen och borde inte få ha den heller.
Det finns en anledning till varför de har så dåligt rykte.

En amstaff är en över go ras precis som den eng staffen varför snackar man så mycket om amstaffen och inte om den eng staffen?

Därför att det faktiskt är en ganska stor skillnad mellan Staff och Amstaff, det ligger år av separat avel av två i dag ganska skilda raser.

Att det finns staffar idag med mycket kamplust är en sak, men i regel har Amstaffen mer kamplust i större utsträckning än dagens avlade Staff.

Staffen är också mer förarvek och känslig än Amstaffen.

Däremot ska man faktiskt komma ihåg att även Staffar är avlad för kamp för många år sedan, dom kan göra stor skada om så är..

Jag tycker faktiskt att det är lite skrämmande med sådana ägare som vägrar acceptera att det dom har i kopplet i värsta fall kan döda

Hunden blir inte vad du gör den till oavsett vad du säger, kamphundar har ett arv som man som ägare MÅSTE ta hänsyn till.

Jag har en Staff och jag har accepterat hennes arv och vill verkligen ALDRIG att hon ska behöva försvara sig emot någon annan hund.
Det är ju som helt klart att en hund av kamphundstyp eller vissa brukshundar GÖR mer skada en grannens Lagotto om det kommer till en hundfight.

Jag tror aldrig att min hund ens skulle försvara sig, men jag kan aldrig veta och vill inte veta det heller.

Man måste ta sitt ansvar som ägare av dessa raser ( m.f )

Jag tycker faktiskt att det är lite skrämmande med sådana ägare som vägrar acceptera att det dom har i kopplet i värsta fall kan döda

Hunden blir inte vad du gör den till oavsett vad du säger, kamphundar har ett arv som man som ägare MÅSTE ta hänsyn till.

Jag har en Staff och jag har accepterat hennes arv och vill verkligen ALDRIG att hon ska behöva försvara sig emot någon annan hund.
Det är ju som helt klart att en hund av kamphundstyp eller vissa brukshundar GÖR mer skada en grannens Lagotto om det kommer till en hundfight.

Jag tror aldrig att min hund ens skulle försvara sig, men jag kan aldrig veta och vill inte veta det heller.

Man måste ta sitt ansvar som ägare av dessa raser ( m.f )

:bow::bow:

jag tycker att det är hemskt att de händer.. men. *kamphund* finns ingen spec ras som är kamphund. tycker att det är hemskt att vissa oavsett hur hunden är mot andra eller mot människor så tycker folk att det är kamphundar. jag har en amstaff pitbull. och folk blir rädda och skriker kamphund.. han är (14) veckor. och älskar allt. pussar hela tiden. bryr sig inte om andra hundar. om dom hundarna kommer och leker och biter på honom säger han ifrån och går till mig eller sin pinne.. tycker att det är synd att alla saker som är bra med rasen aldrig kommer ut.. bara de negativa!! om man kollar på statistik över aggresiva hundraser så blir man förvånad när pittbull osv faktiskt inte finns med på topp 15..

ååååh! jag är så förbaskat trött på argumentet "det finns faktiskt inget som heter kamphund o enligt statistiken...blablabla"
den här ägaren visste hur man kampade en hund, de "ska" hugga mot strupen om de är rätt tränade!
tur att den som blev bussad på min sambo inte var det...han högg ju "bara" i skallen :grin:(den lever, blev omplacerad och finns numer i en barnfamilj :crazy:)
visst andra raser bits de med i värsta fall men de har inte ens en 3:e del av kraften som finns hos en kampare, de siktar inte o har inte för avsikt att skada någon, utan gör det i FÖRSVAR...olyckor händer, så är det när man är med levande djur...men det där är inte olyckor! faktiskt! de är AVLADE för kamp och följer sina instinkter.
såna hundar ska ABSOLUT INTE omplaceras! det är ju jättesvårt o veta vad hunden varit med tidigare...

innan jag fick egen erfarenhet av detta hörde jag också till skaran som ansåg att "jamen familjehundar bits också"...idag vet jag bättre och går OMVÄGAR när jag ser dem.

Hur folk kan FÖRSVARA detta förstår jag bara inte! förstår heller inte vitsen med att köpa dem...varför? status? :mad::mad::mad:

nej fy!

Liknande trådar

Relationer I tisdags natt spårade det ur hemma, som det så ofta gör. Skillnaden var dock att min bror på 13 år även var hemma hos oss denna natt...
Svar
13
· Visningar
2 997
Senast: Lickety
·
K
Hundhälsa Halloj! känner bara att jag måste få dela med mig de här, känns bara så fruktansvärt hemskt och onödigt... :cry: vi tar de från början...
2
Svar
28
· Visningar
4 505
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Ja,usch vilken dag (kväll) det vart igår...Var ut på sista promenaden,var runt 21,00 kanske,släpper loss hunden så han får springa lite...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama