Alltså, jag och min sambo är 20 år?! klassas de som ung? om de gör de så får jag alltså inte ha en "kamhund" för att folk tror att jag skaffat den för att vara ball? Min hund är av raserna DOGO canario, Pitbull och Amstaff. för att dom yngre inte kan ta hand om dom. det är iaf de som påstås i detta forum.
Vad beträffar hundattackerna så ja, hund attackerna är fler från "kamphundsraserna", MEN! vad folk verkar ha väldigt svårt att förstå är att DET VAR VI! MÄNNISKORNA SOM TOG FRAM KAMPHUNDEN I DOM! Amstaff, Dogo canario, avlades fram för att driva större nötkreatur, Men IDIOTERNA som använde dom raserna till kamp, Tog den rasen för att dom är så fruktansvärt envisa! en amstaff eller staffe, eller vad ni nu säger att en kamphund är, biter inte ETT ENDA bett mer än vad en arg labrador, golden ja you name it gör. Fördommar kommer alltid att finnas mot våra raser, och jag tycker att det är extremt svagt av Medierna osv, att främst ta upp Olycksfallen som är kopplade till dom här raserna. sen att bara för de är en "liten" hund så kan man sparka ihjäl den om den biter?:S väldigt dåligt resonemang där.. vi får bita bara vi inte gör nån "stor" skada.
Beklagar verkligen det som hände för T.S de gör jag, och jag tycker att man bör ha ett koppel med sig till hunden oavsett vart man ska. men som sagt, kommer de fram nån till mig som säger att jag ska koppla den för att det är en kamphund, då skulle jag för allt i världen inte göra de. ENBART för att orden kamphund kom upp. hade den personen dock bett mig för att den var hundrädd, så hade det inte varit nåt snack om saken.
Nu ska jag fortsätta och läsa oförtjänade påhopp på min hunds raser och fortsätta stå upp för de underbara som finns med dom.