A
askojan
Sv: Fruktansvärt! Kamphund...
som sagt så är jag medveten om "farligheterna" som min är kapabel till, sjävlklart vill jag att min hund ska vara omtyckt, jag försöker även ha det så. särskilda egenskaper är de väl knappast enbart Amstaff/pitbull som har jag är medveten om din poäng, men ända sedan jag skaffade min valp har jag mött fördommar även fast han enbart var 8v första gången dom elaka kommentarerna kom. möjligt att jag överreagerar, men man lessnar till slut och försöker bevisa för alla att det inte enbart är "kamphundsraserna" som har skavanker. tror att många människor borde "hålla" inne sina elaka kommentarer för alla är inte människo/hund dödare. Men alla attacker som görs av "kamphundarna" förstoras upp av media, och de bidrar till ännu sämre dåligt ryckte.Bara för att du har en amstaff/pitbull måste du tänka mer på säkerhet än andra hundägare annars är det stor risk att du kommer att få problem när din gulliga lilla valp blir vuxen. Vet du vad du har i snöret o agerar därefter är det normalt sett inga problem.
Din oförmåga/ovilja att inse att din ras har vissa speciella egenskaper gör dig till en potentiellt farlig hundägare!
PL