Frukt o bär

Sv: Frukt o bär

Var bor du? Här runt Halmstad kan man plocka fläder i varenda vägkant! Men nu är det för sent för blommorna, men man kan göra saft på bären på hösten också.

Bara du kommer hit. Vill inte ha träden(buskarna) har ingen nytta av dom. Även om man kan göre saft på dom så gillar jag inte den.

Såg att våra vinbär börjat mogna nu också.
Förra året fick så mycket frukt och bär att vi var tvungna att be folk komma hit och plocka:D Vi kunde inte ta reda på allt. Får se om det blir lika i år. Äpplen blir det alla fall.

Var bor du? Här runt Halmstad kan man plocka fläder i varenda vägkant! Men nu är det för sent för blommorna, men man kan göra saft på bären på hösten också.

I Roslagen! Här blommar flädern för fullt just nu. Det där med bären visste jag inte! Underbart med buskar och träd som man kan använda allt på!

Jag har mogna biggarå, hallon och röda sötbär.:dplus att mina blåbärsplantor har stora feta kart.och sen så har jag tur än så länge inga fåglar alls snor biggaråerna.:)

Jag har precis hittat röda hallon. Åh dom var supergoda!
Kul att hitta massa nytt hela tiden :laugh:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 647
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 941
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24