Frontline och Advocate.

Blandrastik

Trådstartare
Behandlar hunden för noskvalster med Advokate, fick det lite raskt utskrivet när vet. var i stallet.

Nu tänkte jag behandla mot fästingar, har köpt Frontline, kom på att de kanske inte är så lämpligt att kombinera, eller rent utav onödigt. Är hunden ointressant för fästingar när den har Advocate på sig?

Nån som vet?

Sv: Frontline och Advocate.

Jag har haft advocate för rävskabb en gång. Totalt värdelöst.
Har heller inte hört någon som använder det, så vet inte hur bra det är egentligen.

Nu är inte detta svaret på din fråga ;) Men är nyfiken att få höra sen hur advocate hjälpte. Kanske det fungerar bättre på noskvalster.

Det står inte på förpackningen vad advocate hjälper mot?

När min hund var valp så fick jag Advocate utskrivet för behandling mot ohyra (som han inte ens hade men det är en annan story) och det här var på sommaren. Han fick inte en enda fästing vad jag kan minnas.

Behandlar hunden för noskvalster med Advokate, fick det lite raskt utskrivet när vet. var i stallet.

Nu tänkte jag behandla mot fästingar, har köpt Frontline, kom på att de kanske inte är så lämpligt att kombinera, eller rent utav onödigt. Är hunden ointressant för fästingar när den har Advocate på sig?

Nån som vet?

Jag har haft det på min. Det fungerar bra. //bonny.

Det står inte på förpackningen vad advocate hjälper mot?

Jo, det står att det är mot parasiter som loppor, löss och mask. Frontline är ju också ett medel mot loppor, löss och som sedan visat sig även fungera (eller borde fungera) mot även fästingar.

Men preparaten innehåller inte samma verksamma substans, men jag tänkte att de två preparaten kanske fungerar mot samma sak ändå.

Så det kankse är rent korkat att använda båda preparaten samtidigt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 673
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 469
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 193
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka