fritidsjacka på banhoppningen?

lane

Trådstartare
en liten fråga till er som vet bättre än jag. får man på lokal ft rida banhoppningsprovet i fritidsjacka/tröja? hittade inget i tr men på vanlig banhoppning upptill regional så får man det, vill ju inte göra bort mig på min första deb ft och det är ju så obekvämt att ha den över kavajen.:)

Sv: fritidsjacka på banhoppningen?

Jo, det får du. Men få gör det då du ändå har kavajen på sedan dressyrprovet och annars får byta om

tackar för hjälpen. byter gärna om bara jag slipper kavjen...

Det brukar vara samma regler som i vanlig hoppning, kan inte hitta ngt som säger att man måste ha kavaj.

en liten fråga till er som vet bättre än jag. får man på lokal ft rida banhoppningsprovet i fritidsjacka/tröja? hittade inget i tr men på vanlig banhoppning upptill regional så får man det, vill ju inte göra bort mig på min första deb ft och det är ju så obekvämt att ha den över kavajen.:)

NEJ du får inte ha vanlig jacka. Kavaj gäller! Du blir utesluten eller får en varning. Det gäller INTE samma som banhoppning.

Sorry ni andra som tror det.

Vi vet... Hanna fick en tillsägelse så vi hann byta...

NEJ du får inte ha vanlig jacka. Kavaj gäller! Du blir utesluten eller får en varning. Det gäller INTE samma som banhoppning.

Sorry ni andra som tror det.

Vi vet... Hanna fick en tillsägelse så vi hann byta...

Är du säker på att den ÖD var påläst då? :angel:

Är du säker på att den ÖD var påläst då? :angel:

Ja det är EN sak jag lärt mej. :idea:
Att kolla alltså ... Jag ringer TRmannen himself och frågar :angel:

Fast samtidigt så vet vi ju att det hjälper inte... :eek:

Devisen är: Allt som inte står är tillåtet är förbjudet

Har en kompis som brukar rida med jacka på banhoppningen...
Hitintills har hon inte fått ngn tillsägelse, men det är ju bästa att vara på den säkra sidan.

Kom att tänka på en sak, när vi var på åkerbo och tävlade sist så regnade det förfärligt och då sa domaren att man fick rida med regnjacka, det hade hon ju inte behövt ifall det varit tillåtet med jacka redan :idea:

oj,oj jag får lite ångest över detta med jackan men det är ett tag till 1 sept så jag får väl se vad som kommer upp mer här på sidan, tack för hjälpen iallafall.:bow: kan ju kolla med tävlingsledaren om de vet mer eller ha is i magen och se vad de andra har på sig på tävlingen, men det kanske är så illa att jag får knöla på säkerhetsvästen över kavajen iallafall så många språng ska jag/vi inte hoppa:bump:

oj,oj jag får lite ångest över detta med jackan men det är ett tag till 1 sept så jag får väl se vad som kommer upp mer här på sidan, tack för hjälpen iallafall.:bow: kan ju kolla med tävlingsledaren om de vet mer eller ha is i magen och se vad de andra har på sig på tävlingen, men det kanske är så illa att jag får knöla på säkerhetsvästen över kavajen iallafall så många språng ska jag/vi inte hoppa:bump:

Tips! Fråga tävlingsledaren och titta inte runt. Har du otur så tar de i med hårdhandskarna när just du rider. :crazy:

har frågat men fick svaret att hon inte hade sett något annat än kavaj på banhoppningsprovet så jag e nog tillbaka på ruta ett igen men jag får väl ta kavajen...vill ju inte få tillsägelse, tack för hjälpen:bow:

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 311
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Lavinia
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 396
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024