Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så små barn bryr sig knappast alls om hur håret ser ut, jag skulle se det som en praktiskt fråga - oavsett kön. Tycker barnet om att man pillar och petar och pysslar med håret? Kör då på en längre frisyr som inbjuder till hårmys. Tycker barnet att det är pest och pina och skriker när borsten/saxen kommer fram? Kör då så enkelt och okomplicerat som möjligt. Tex rakat.
*KL*
Varför spelar barnets kön roll över huvudtaget? VARFÖR måste så små barn stylas utifrån vad de har mellan benen?
Praktiskt och snyggt, det är argument, men att lägga till "på pojkar" efteråt. VARFÖR???
//Stinaelin vars svärmor otillåtet klipper håret på sonen för att han inte ska bli mobbad...
jag tycker det är fint med små killar med rufsiga frisyrer och flickor med långt hår, och skulle nog bli förvirrad om alla såg helt likadana ut. Så långt har jag inte kommit än och känner ingen direkt längtan efter det heller. Och jag tycker inte långt hår är snyggt på pojkar/killar/män, men på flickor/tjejer/kvinnor. So shoot me.
Men varför skulle alla plötsligt se helt likadana ut? Bara för att man inte per default snaggar alla killar eller sparar håret på alla tjejer, blir väl inte alla lika heller? Alla tjejer är väl inte identiska?
Jag tror du fått det om bakfoten. Jag är för INDIVIDER, med individuella utseenden. Alltså många, oändligt många utseenden. Inte som nu, två olika, tjej eller kille.
Men varför skulle alla plötsligt se helt likadana ut? Bara för att man inte per default snaggar alla killar eller sparar håret på alla tjejer, blir väl inte alla lika heller? Alla tjejer är väl inte identiska?
Jag tycker däremot att det är så trist att man nödvändigt måste ha kort "FN-soldat"-frisyr på små pojkar, bara för att de inte ska bli misstagna som flickor (gudförbjude). Det är det jag stör mig på. Att det inte får finnas några variationer. Alla killar=snagg, alla tjejer=långt hår med rosetter och spännen mm.
Jag tror du fått det om bakfoten. Jag är för INDIVIDER, med individuella utseenden. Alltså många, oändligt många utseenden. Inte som nu, två olika, tjej eller kille.
Exakt, det blir inte färre frisyrer - det blir fler frisyrer att välja!
OM man nu påstår sig INTE behandla barn efter kön - varför skulle man få bli förvirrad om man inte på håret kan skilja könen åt? Jag förstår inte hur man menar då? Det säger ju emot sig självt!
Escodobe - som haft både rakat och långt hår. Rakat är jättepraktiskt men långt hår är roligare om man ska headbanga!
Lika långt från huvudet.Lika långt från huvudet eller så att allt når ner i nacken men inte längre?
*KL*
//Stinaelin vars svärmor otillåtet klipper håret på sonen för att han inte ska bli mobbad...