FriskVårdsBidrag...

Cita

Trådstartare
Om ni fick 500kr att spendera fritt på friskvård vad skulle ni göra då?
Får detta genom jobbet som jag tänkt utnyttja på någon härlig massage eller nått, då min rygg håller på att döda mig :D
Hörde någonstans att det inte var bra med massage när man är gravid, är det sant?
 
Sv: FriskVårdsBidrag...

Hård massage är inte bra när man är gravid (sån som "riktiga massörer" gör, att få massage hemma är inte samma sak) iaf inte i början så sa våran massör på jobbet när hon började hos oss...
 
Sv: FriskVårdsBidrag...

ok! :D

har du något bra förslag på något annat?
 
Sv: FriskVårdsBidrag...

Är det någon som prövat på floating?

Det här med massage, finns det inte gravidmassage=mjukare massage att erbjudas :rofl:
 
Sv: FriskVårdsBidrag...

Hård massage är inte bra när man är gravid (sån som "riktiga massörer" gör, att få massage hemma är inte samma sak) iaf inte i början så sa våran massör på jobbet när hon började hos oss...

Det är väldigt olika bud på det där, har också hört att massage inte är bra under graviditeten. Har frågat två olika BM på mödravården och fått olika svar, min BM tycker det är jättebra med massage och inget man ska undvika, medans den andra var inne på spåret att det inte är speciellt bra alls.

På våran föräldrakurs fick vi dock en timmes "kurs" i ganska hårdhänt massage. Jag blir inte klok på allt man hör!
 
Sv: FriskVårdsBidrag...

När jag var i Thailand (var ej gravid då) så gick jag och sambon och fick "hårdhänd" massage nästan varje dag i 2 veckor, jäklar va gött de va.
Tänkte därför om man ska ha massage, kanske man kan be de att inte ta i så? :)
 
Sv: FriskVårdsBidrag...

Jag hade nog använt det till avslappning/profylax/gravidyoga eller liknande. Något man har stor användning av inför förlossningen.
 
Sv: FriskVårdsBidrag...

ja heter det inte så... andningstekniken som en del lär ut... man kan gå kurs och sitta i ring å flåsa å stöna :banana:
 
Sv: FriskVårdsBidrag...

Det är väldigt olika bud på det där, har också hört att massage inte är bra under graviditeten. Har frågat två olika BM på mödravården och fått olika svar, min BM tycker det är jättebra med massage och inget man ska undvika, medans den andra var inne på spåret att det inte är speciellt bra alls.

Men var det hård massage bm pratade om då? För det är det som inte skall vara bra, på samma sätt som djur inte skall ha massage när de är dräktiga...
 
Sv: FriskVårdsBidrag...

Jag fick massage under graviditeten då jag precis som du hade väldigt ont i ryggen. Jätteskönt men svårt att hitta bra ställningar, min mage var lite i vägen:angel:

Trots att jag gillade behandlingen så hade jag nog utnyttjat friskvårdspengen till något praktiskt som hjälper mer då det ger fler gånger för pengarna. Här i stan har vi t.ex. djupvatten gympa med flytkuddar som jag tyckte var alldeles lagom ansträngande och jätteskön under graviditeten. Tror man kan få ett kort för ett par månader av någon sådan aktivitet för de pengarna medan det antagligen bara räcker till 1,5 massage behandling.
 
Sv: FriskVårdsBidrag...

Men var det hård massage bm pratade om då? För det är det som inte skall vara bra, på samma sätt som djur inte skall ha massage när de är dräktiga...

Men ja, vi fick ju till och med kurs och handledare. Jag tycker den massagen var mer hårdhänt än den jag fått hos företagsmassören.

Tydligen är det ju olika bud. Vissa BM säger en sak medans andra säger en annan.
 
Sv: FriskVårdsBidrag...

En läkare från canada ( tror jag ) sa att hos dem existerar inte foglossningar för de får gratis masage som gravida! Det är djup massage i bindväven som inte är bra men vanlig massage är inte farligt, men de ska veta man är gravid om det inte syns och kunna sin sak!
 
Sv: FriskVårdsBidrag...

Om ni fick 500kr att spendera fritt på friskvård vad skulle ni göra då?
Får detta genom jobbet som jag tänkt utnyttja på någon härlig massage eller nått, då min rygg håller på att döda mig :D
Hörde någonstans att det inte var bra med massage när man är gravid, är det sant?

Lägga på ett träningskort!
 
Sv: FriskVårdsBidrag...

Tydligen är det ju olika bud. Vissa BM säger en sak medans andra säger en annan.
Det här var massören som kommer till jobbet som sa att om jag var gravid (iaf i början av graviditeten) så skall man hopp över massage för det var inte bra alls...

Nu har inte det varit aktuellt för mig...
 

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka till Karlstad senare i år genom jobbet. Jag funderar på att ta ett tidigare tåg och passa på att se lite av stan, men vad...
Svar
10
· Visningar
772
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Jobbar och håller på att utbilda mig högre genom studier, jag fick ett papper av chefen med en ny lön nyligen, 26600kr skulle jag få...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 202
Senast: Fetaost
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 820
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 975
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Välja hingst

Omröstningar

Tillbaka
Upp