Friskvård

DarkInNight

Trådstartare
Inspirerad av annan tråd.

Friskvård, får ni det av arbetsgivaren? :)
Friskvårdstimmar, eller friskvårdspeng?
 
Vi får välja mellan 700:-/ år, eller en timme i veckan.

Anställd i kommunal verksamhet. Tyvärr är de inte så generösa med friskvård tycker jag.
 
3000 kr/år samt rabatt på SATS. Har även en PT som kommer och har träning på jobbet två dagar i veckan dit man får gå i mån av tid samt nack- och ryggmassage 2 ggr/vecka i 20 minuter. Finns även en rejäl massagefåtölj som fungerar riktigt bra.
1-2 ggr/år är det även en mindre frivillig hälsokontroll där det kollas typ blodsocker, puls i vila och efter ansträngning, BMI, kroppsfett osv. Det är mycket fokus på det fysiska med andra ord, jag hade önskat lika mycket fokus på det psykiska också då psykisk ohälsa (ofta pga arbetet i sig) är den främsta orsaken till sjukskrivning eller arbetsplatsbyte hos oss.
 
Nej, men så bor jag inte i Sverige heller.

Friskvårdsbidrag/tid är en av de mest osannolikt lyxiga saker jag känner till om det svenska arbetslivet, herregud vilken grej alltså! Folk här borta tror inte på mig när jag berättar om det :D
 
1000kr per år, inga timmar. Har fått höra att det är så lågt för att vi även får skobidrag (motsvarande 1000kr) men vet inte hur väl det stämmer....
 
1000kr per år, inga timmar. Har fått höra att det är så lågt för att vi även får skobidrag (motsvarande 1000kr) men vet inte hur väl det stämmer....
Vi får också skobidrag. Förstår inte riktigt varför det skulle vara relaterat till friskvård? 1000kr känns riktigt snålt för friskvård :(
 
Inspirerad av annan tråd.

Friskvård, får ni det av arbetsgivaren? :)
Friskvårdstimmar, eller friskvårdspeng?


Vi får 1 500 kr per år i friskvårdsbidrag. Du lämnar in kvitto på ex träningskort på gym, massage, eller annan likvärdig behandling och får tillbaka utlägget på lönen nästa månad.

Vår chef brukar klaga på att många inte plockar ut friskvårdsbidraget... vilket jag inte förstår. Det är ju superbra, gratis massage liksom! :D
 
Tror vi har kring 1000-1200 kr per år, är anställd i kommunen. Har aldrig utnyttjat det, vilket jag tycker är jätte dumt av mig, men de blir aldrig av:confused:
 
Inspirerad av annan tråd.

Friskvård, får ni det av arbetsgivaren? :)
Friskvårdstimmar, eller friskvårdspeng?
Friskvårdspeng (max 75% av de olika kvittona, och) max 3000/år vilket jag tidigare använde mest till danskurser (men gissa hur mycket det har blivit sådant i år... :( ) samt massage och fotvård.
Vi har också 1 timme friskvård/vecka på arbetstid.
Jag försöker att ta ut det jag kan, ibland 30 min 2 gr/vecka och ibland hela timmen någon annan vecka.
Promenerar oftast.
 
Vi får inget av det.

Däremot har ag tillgång till ett litet gym på orten, som vi får använda utan kostnad utanför arbetstid (som jag inte använder, bla eftersom jag bor på annan ort..). Och det kommer en massör varje/varannan vecka - några tider per gång - där en kan boka in sig. Massagen får tas på instämplad arbetstid, och kostar 100:-/gång (jag har inte nyttjat det heller, eftersom jag går regelbundet till en kiropraktor..).
 
Inget friskvårdsbidrag, ingen företagshälsovård heller.

Stort internationellt företag, med svensk grund.
 

Liknande trådar

Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
885
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Tänk på ett genomsnittligt heteropar där varken mannen eller kvinnan vill ha barn. Inte nu och inte senare. Vem bör sterilisera sig? Vad...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 872
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Inspirerad av annan tråd. Vad har vi för spännande olika idéer för egenföretagande ute i landet ? Vad har ni i er omgivning? :)
Svar
4
· Visningar
376
Senast: sjoberga
·
Tjatter Blev inspirerad av en annan tråd och undrar hur era förlovnings- och vigselringar ser ut? Min ring ser ut såhär. Det är vitt guld och...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 811
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp