Frisera din häst?!?-bildtråd-

G

Galax

Har du knoppar och flätad svans?!? jag tycker att det är prydligast med både knoppad man och flätad svans,vad tycker du?vad friserar du på tävling/träning?jag kan inte fläta nå bra så det är mamma som får sköta det :angel:

Sv: Frisera din häst?!?-bildtråd-

Självklart knoppar. Flätar honom själv.. Inte knopp i pannluggen. Han har så lång pannlugg.. :D
Har aldrig svansen flätad på tävling. Ibland blir det fläta natten innan tävling så att den ska bli lockig, men jag tycket hans svans är finare när den e "ofriserad". :banana:

Så här ser vi ut på tävling iaf
TvaLA1239p.jpg

Jag knoppar alltid manen, även pannluggen. Svansen brukr jag fläta på ellisen, men har inga bilder.

Så här såg kanan ut när hon var flätad;

buke.jpg

Jag har en liten B-ponny.Jag friserar man,svans och i pannan alltså allt ihop:)

flätad man och pannlugg
flätar inte svansen men den e trimmad längs roten så dör inte är ng *buske*

IMG_6762-xsn.jpg

Här är ponnyn inför KM i dressyr med fläta i svansen, knoppar i manen och utsläppt panlugg.

Jag hade alltid utsläppt man då ponnyn såg ut som ett spöke med sin stora vita bläs och sitt ena blåa öga om inte hennes fina ponnylugg hängde över.

Galax skrev:
Har du knoppar och flätad svans?!? jag tycker att det är prydligast med både knoppad man och flätad svans,vad tycker du?vad friserar du på tävling/träning?jag kan inte fläta nå bra så det är mamma som får sköta det :angel:

Låter du mamsen sköta jobbet, vilket sätt.. Hade min moder aldrig accepterat.. :angel:
Själv har jag fjording och därmed stubbman, mycket smidigare! :)

mumin skrev:
Låter du mamsen sköta jobbet, vilket sätt.. Hade min moder aldrig accepterat.. :angel:
Själv har jag fjording och därmed stubbman, mycket smidigare! :)
Min mamma skulle ha gjort det.
Hur roligt är det att ha fula knoppar?!
Om ens mamma är bättre så klart hon också ska hjälpa till speciellt om det gäller tävling. :D

Ja,min mamma brukar få knoppa för jag är inte så gammal.Men jag har 2 ponnysar så jag måste nog börja lära mig knoppa innan tävlingsäsogen börjar:D!Men jag är helt värdelös på att göra inbakade flätor i svansen och inte nå bättre att knopp heller, men en liten knopp i pannan det kan jag göra hyfsat!:banana:

PathOfClovers skrev:
Knoppar både manen och pannluggen, flätar inte svansen utan har den klippt vid svansroten, tycker det är mycket snyggare. Flätad svans kanske en ponny kommer undan med men jag tycker bara det ser löjligt ut på stora hästar... :o

Oknoppad pålle (på bete)
IMG_0032.jpg

Knoppad pålle
http://groups.msn.com/Dressyrbilder/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=43

Aaa, så ska en flätad häst se ut. Tycker att om man inte kan fläta,
kan man lika gärna låta bli. Jag flätar enligt "flyinge"-modellen, med
runda knoppar utan skarvar av gummisnodden som syns! En häst med en snyggt flätad
man blir oftast väldigt fin, men en dåligt flätad
ser mycket bättre ut utan flätor!

Vad är flyingeknoppar? Hur gör man dem? Bilder?

man gör en fläta (ganska tjock och väldigt hård) fäster med gummisnodd längst ner. sen drar man ut en "ögla" av gummisnodden och rullar flätan in i öglan kan man säga, och sen drar man gummisnoddsöglan ett varv extra runt hela knoppen. typ - bra förklaring va? ;)

Knoppar aldrig manen på min tjej. Är urdålig. En hyfsad svansfläta
och knopp i pannan klarar jag. Bättre på s.k. " Fisknät ".

Skitfin häst har du!
Håller med om att lugg och svans är finast utsläppt:)

måste bara fråga, FÅR man verkligen tävla dressyr med flätad svans? jag har helt förmig att det är förbjudet, iom att mani ntef år ha något förskönande påhästen...

när jag tävlade dressyr knoppade jag (eller min kompis som gick hästhållning och skulle ta hästskötarexamen :D ) alltid manen med flyingeknoppar. helt klart snyggast. pannluggen också såklart, på halvblod tycker jag det är superfult med en liten tanig pannlugg löst när resten är flätat.
flätade som sagt aldrig svansen, förutom en röd rosett när det var medryttarhsäten jag tävlade... :angel:

(och lite OT: i hoppning flätar jag aldrig, där vill jag hålla mig i manen! :D)

När man tävlar dressyr så SKALL man ha knoppar!:) Annars är inte man "dressyr stylad";))

:bow: Knoppar knoppar knoppar:bow:

Synd bara att jag är så taskig på att knoppa..:crazy:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
799
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 106
Senast: cewe
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka