Frieserhäst - söka stam...

R

Ruski

Hej
Om man har en frieser som har pass med idnr etc men ingen stam, finns det då någon rimlig möjlighet att hitta hennes föräldrar?:confused:
Är det skillnad på idnr och chip nr?
Tacksam för alla tips:d

Sv: Frieserhäst - söka stam...

För att hitta föräldrar med hjälp av DNA-typning krävs att man har några tänkbara föräldrar att testa henne emot.
Det går inte att "hitta" föräldrarna genom att enbart DNA-typa din häst och hoppas på att tänkbara föräldrar pluppar ut ur datorn...

Ditt alternativ är nog att försöka backa bandet och hitta uppfödaren via tidigare ägare.

Sv: Frieserhäst - söka stam...

Ja, det är skillnad på id-nummer och chip. Svenska id-nummer har åtta bokstäver medan chip har 15 siffror(i alla fall har en av mina uppfödningar det i sitt chipnummer).

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 689
Senast: Mia_R
·
Avel Hej. Hur vet man att hästen vi funderar på att köpa har fin stam? Ligger många ute på hästnet men vissa hittar man ingen info på om...
Svar
5
· Visningar
1 296
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 511
Senast: ii-ssa
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
2
Svar
20
· Visningar
5 304
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka