Sv: Frieser hästar å dressyr?
nej,du har inte satt dig i klistret alls
Vi ses på banorna när jag lärt mig rida traven
jag tycker jag ser fler o fler kvalitetsFries i sverige.Och Immer,det är nerlusat av Fries i dina trakter.Riktigt trevlig förening där,skånska Freiserhästföreningen,en förening fö alla som gillar Frieser och inet orkar bråka om petitesser utan vill ha kul..och kul,det har de!
gunvor:
Dte är lite synd att proudmeadows.com inet har video ute på sina,jaghar förmånen att ha fått se Jorrit PM in action och det är något man inet glömmer
han överglänser lätt vilket halvblod som helst,och då inet bara i utstrålning.
Erik som vi såg en video på här är också mycket trevlig,av barockmodell men rör sig bra och är ffa korrekt riden och GLAD!
jag vet inet vad han fick för poäng på gångarterna etc ,men han är trevlig.
Förmodligenär ägarna o jag bekanta gm listorna eller vänner,de har ju flera FHANA hingstar.
Personlgen tror jag att Feike kan överglänsa dem,likaså vet jag att PM har ett fantastiskt stall emd tävlingsFRiesers.
jag tror vi kommer se en utveckling åt i mina ögon rätt håll i dressyrvärlden,där då även andra raser kan bedöömmas på korrekta grunder.
Jag har även sett mkt bra halvblod tex wilcox relevant har ju piaffer av enorm kvalitet
säkert ar Anky fantastisk också,men henen vill hjag inte se pga träningsmetoderna
Det finsn många olika Frieser,och många olika ägare.En -hel del-av dessa är inte intresserade av att prestera med sina hästar,de kan tycka det är trevligt med den persitgen det ligger i att äga en Freiser,eller vill ha dem för temperamentet,eller utseendet.men vi är n några stycken i sverige som vill prestera,som -har-presterat,och det ärnågra stycken osm -kommer -att prestera.
Jag hoppas de svenska domarna ser likdant på rasen som de internationella domarna.
Jag har i vart fall bara fått bra kritik av sv klass ryttare och dressyrdomare för min skolhäst.återstår att se vad det blir på unghästen,men den är ännu bättre.
fler folk på Frieser behövs ute på banorna så att folk ser att dert inte är ett kallblod och attd et inet bara är en körhäst eller något med mycket man o svans....
Vi som ridre Fries vet vilken fantastisk häst det är.
Thina