Fri tandvård..24 år

Dana

Trådstartare
Har en dotter som blev 24 år nu i november. De höjer ju till 24 år 2014. Då kan hon inte använda det, då hon redan fyllt 24. Det gäller alltså samma år, oavsett när de fyller?

Innan dess var det 23 år 2013. De året de fyller...

Är jag helt utom svängarna, men de höjer åldern 1 år i taget, så som min dotter har otur då? Född fel år?

Sv: Fri tandvård..24 år

Otur? Skämtar du? Finns det någon annat land med så frikostig tandvård för barn och ungdomar? ;)

Sånt som händer...

Fast de har ju totalt höjt 4 år de senaste 30 så just den "oturen" lär väl inte fortsätta så många år till. ;)

Teckna försäkring hos tandläkaren. Ett bra och billigt sätt att undvika höga kostnader för tandvård. Oftast inte mycket pengar per mån om man är ung.

När jag tecknade min var jag först tveksam, men efter hand som jag blev äldre hände mer med tänderna och nu är jag verkligen glad att jag har den. I år = 8 tandläkarbesök :( som hade inneburit höga kostnader annars.

Nu var det rätt många år sen det var aktuellt för mig men i min hemkommun var det fri tandvård upp till 20 år och det tyckte jag var bra. Det har inneburit att jag gratis fått väldigt fina tänder efter att haft tandställning sammanlagt 8 år. Kan inte ens tänka mig vad alla dessa besök skulle ha kostat om mina föräldrar skulle betalat dem ur egen ficka. Fri tandvård upp till 23-24 är ju fantastiskt bra, inget att klaga över om man råkar falla på sträcket anser jag.

Skulle snarare säga att hon haft tur. När jag var i den åldern var det 19 eller 20 år som det var fritt. Sen fick man betala.
Någonstans måste man ju dra gränsen och jag tycker det låter generöst med den ålder du beskriver. Kan tipsa om att det ofta finns erbjudande för tex studenter med billigare tandvård.

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 240
Senast: tuaphua
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 117
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 680
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka