French Collar

Sv: French Collar

Jag tycker de verkar superpraktiska och tycker de är snygga. Dock så finns de inte i brunt = de passar inte min sele :( De är toppen för hästar med lite utrymme för en vanlig brösta.

På börjes kan man special bestäla så får man i brunt ;) för mig det kostade 100 kr extra!

Mvh
Eran Emma

Vad jag har hört av kuskar som använder en sådan så är den bra iom att anläggningsytan blir större. Den trycker mao inte bara på bringan. Men jag vet inte heller om jag tycker att det är så vackert... :smirk:

Dom är super, fast jag har inte sett/provat någon från driveout eller börjes, men han som vi beställt sele från i tyskland har sånna och dom är kanon! En bekant har en sån och är jätte nöjd, det blir som sagt mycket bättre anläggningsyta än en rak brösta som är svårt att få att ligga bra på alla hästar. Fast i mina ögon heter det maratonbrösta :) Jag tycker oxå dom är riktigt snygga och skulle jag få för mig att köpa nån slags bröstsele till min häst så skulle det bli en sån (från tyskland) eller en ergonomisk brösta som är som en "halv" maratonbrösta :)

8129357.jpg

Senast ändrad:

Finns i brunt! Är bara att beställa. När jag gjorde det (1 år sedan) så betalade jag inget extra så vitt jag vet men det tog lite längre tid att få hem. Vet dock inte om den finns i mini men ring å kolla.

Dock är den lite mörkare brun än vad min sele är då min sele är beställd året innan den selen du har. Den är alltså exakt i den färgen som du har på din sele, Fjunet.

Jag tycker att den är kanon. Har den när jag kör maratonvagnen å den ligger bra på Snoffan tycker jag... :)

Bild från träning i lördags:

IMG_3278b.jpg

//M

Ohh, tack Snoffsan! Jag är inte ute efter mini, utan shetland. Det blir min hingst som får ha en sådan brösta. Ser jättefin ut!

Hur funkar det med passformen på dessa, går de att ställa om mycket eller måste man måttbeställa?

Japp, ska göra det efter sommaren då hingsten kommer hem :) Är dock orolig för att färgen inte ska passa honom.

Det går att ställa om men det absolut bästa är ju att måttbeställa, då vet du att den verkligen ligger bra :)

Jo, håller med, ner å upp å ganska tajt!! Men för tillfället så tycker jag alla hinder i roliga å Snoffan verka inte misstycka... :D

Hoppas det blir lika kul till helgen oxå, he he...

//M

Var kan man få tag på en i storlek mini????
Min plutt har ingen plats alls för bröstan...

Då är jag oxå en idiot isf för jag vet inte heller exakt ;) Vi har haft med hästen så han som säljer selarna har fått mäta själv (då har det iofs varit coller- och loksele så det är nog ändå inte precis samma) :)

Liknande trådar

Körning Hejsan! Jag har en fullblod/halvblods valack på 5 år som jag har haft sedan i december. Vi tränar och tycker väl att hoppning är...
Svar
3
· Visningar
2 233
Senast: Nielaa
·
Körning Behöver bolla lite tankar. Jag körde in min ponny när hon var 13år (hon är 19 nu), allt gick jättebra. Hon älskar att bli körd. Men av...
Svar
6
· Visningar
2 530
Senast: Presto
·
R
Körning Hejsan! Jag skall ta upp körningen med min häst igen och helt enkelt börja om från början då hon ej är korrekt inkörd samt har dåliga...
2
Svar
23
· Visningar
9 603
Körning Går och funderar på att köpa antingen en ergonomisk brösta eller en french collar till Isak. Han drar helt okej i en "vanlig", men vill...
2
Svar
37
· Visningar
10 804
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd