FreeForm-sadel till islandshäst

Itchie

Trådstartare
Hur fungerar det för er? Gångartsmässigt? Längden på sadeln till en "kort" rygg? Har en FF samt även ponnymodellen av den hemma för provning. Den är helt klart nättare. Någon mer som hunnit testa den?

Sv: FreeForm-sadel till islandshäst

Jeg har en islandsvallak og ett kallblodssto. Jeg kjøpte en Freeform til kallblodsstoet, og hun fikk vondt i ryggen, da sadelen ikke formet seg etter hesteryggen slik en bomløs SKAL gjøre...

Jeg derfor kan ikke fatte hvordan en Freeform av vanlige typen kan brukes på en islandshest, det måtte være en STOR islandshest med JÄTTERAK rygg i så fall... :eek:

Gå for ponnimodellen, eller noe helt annet... ;)

Sv: FreeForm-sadel till islandshäst

jag har en Bare-foot sadel, och den är super! i början när dom ska musklas mm...har funkat utmärkt, har man då även en häst som slänger sig lite vind för våg, så sitter man kanon i den! helt underbar känsla, bra kontakt med hela hästen, tycker jag. vet inte direkt skillnaden på free-form och bare-foot..jag är iaf nöjd med min till min isis! :)

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Esmeralda
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka