Sv: Fredrik Steen - om att inte säga "nej"

Jäklar vad jag hade idiotförklarat den läraren där på plats.
Jag använder nej när det behövs tex. om jag tappar något farligt (eller gott) och hunden vill fram. Eftersom jag inte tränar längre (det knyter sig totalt) så kan jag inte komma på mig om att överanvända ordet.
Men däremot så säger jag nej när jag småpratar med hunden tex: "När kommer husse hem, nej det blir nog inte på länge"
J
Jag har också gått på en skola och haft en lärare som anklagade mig för misshandel av min hund när jag petade henne i sidan för att hon stod och spände sig mot en annan hund. Läraren menade också, på allvar, att om hunden står på bordet och äter ens kvällsmat så ska man inte säga nej och ta bort hunden. Man skulle enligt henne vänta tills hunden gick ner självmant och berömma när den var på golvet. Man fick aldrig, aldrig någonsin visa missnöje på något vis.
Så dom finns!
Jäklar vad jag hade idiotförklarat den läraren där på plats.
Jag använder nej när det behövs tex. om jag tappar något farligt (eller gott) och hunden vill fram. Eftersom jag inte tränar längre (det knyter sig totalt) så kan jag inte komma på mig om att överanvända ordet.
Men däremot så säger jag nej när jag småpratar med hunden tex: "När kommer husse hem, nej det blir nog inte på länge"