Fräsha till lägenhet

gulkiwi

Trådstartare
Börjar bli dags för flytt, i nya lägenheten behövs det göras något åt dom gräsliga tapeterna.

Vi har på sin höjd målat ett rum sen innan och har ingen vana av tapetsering eller liknande. Vill inte lägga ut alldeles för mycket pengar eller anlita hjälp då det gäller en hyreslägenhet.

Vad är lättast, spackla igen hålen och måla eller ska man slänga upp lite tapeter?

Blir kanske lite tråkigt med enfärgat bara, och vilken kulör på färgen ska man ha? Eller kan man måla på någon schablon?

Det är en hall, ett matrum och två sovrum som behövs göras nånting åt.

Sv: Fräsha till lägenhet

Jag personligen tycker det är enklare att tapetsera än att måla. Man slipper skydda lister o så...
Sen hade jag nog inte tagit motivtapeter första gången.
Border och schabloner är inte speciellt inne nu. Nu har man wallies som man kan plocka bort när man tröttnat ;)

Jag hade spaklat igen hålen och målat. Jag gillar enfärgade väggar, helst ljusa så det hade jag satsat på.

Åh wallies lät intressant, måste kollas upp! Border vill jag verkligen inte ha, finns en sån i vardagsrummet och den är verkligen hemsk. Men själva tapeten är ju fräsh så det får ju sitta kvar.

Ramona: Funderade på vitt, men eftersom att det är en ganska stor lägenhet som är ganska ljus i sig som det är redan nu kanske det blir för mycket. Hallen borde funka i vitt då den är ganska mörk, men resten? En ljus beige eller grå ton kanske kan fungera?

Kikade lite snabbt på Wallies, vilken toppengrej! Är dom lätta att sätta upp?
Var i princip så jag tänkte mig med schablon, att bara sätta upp en grej på en vägg liksom och inget runt hela rummet.

Hittar någon en wallies i form av en kungakrona är jag evigt tacksam! :D

Vår lägenhet är 61 kvm och vi har samma gräddvita färg på alla väggar förutom i badrummet. Vår lägenhet är inte överdrivet vit för det då vi har tavlor, möbler, kuddar, plädar, etc, etc som är färgade.

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 061
Senast: Ullmerkott
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 383
Senast: Habina
·
Hemmet Jag har hamnat i något slags ommålningsrus som började under långledigheten i julas. Då bestämde jag mig för att måla om en garderob i...
Svar
12
· Visningar
1 438
Senast: monster1
·
Hemmet Jag har hittat ett gulligt hus med relativt ok prislapp MEN det har ett extremt renoveringsbehov. De enda rum som är initialt över huvud...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 226

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka