franskt blod....

Sv: franskt blod....

martha skrev:
så den kan hugga tag i vingen menar du :rofl: :rofl:
Ja visst... Lasse kallar ju Humlan för krokodilen- Ilsken, lång sak med korta ben.. :rofl: :rofl: :rofl: Jag tror att en nil krokodil skulle kunna tillföra en fin färg och vassare tänder!

Nej, men grannen har en shettishingst .....mini....kanske passar till min Prakasmärr

Nu börjar travet på tv'n...en av mina konvalecenter startar i första loppet...Netto Ås...Hejja på han...det är en order :devil:

lsz skrev:
Men hallååååå Humelibumlan......vi var och skulle hälsa på dig när Humlan kvalade men du behagade inte infinna dig.....grattis i alla fall !!!!
Vart borde jag ha infunnit mig?? :confused: :confused: :confused:

Men tack för gratulationerna, såg du Go Carten in action? :love:
Skulle varit där i går, så hade du sett Humlan göra sitt livs lopp... :rofl:
Ses väl den 15e då?

Vi var i stallet men det var ju någon förkylning på stallbacken som gjorde att hästarna placerades om.........orkade inte leta vidare om sanningen ska fram.........kaffe hade vi redan druckit.

Igår var jag på Solvalla(kliniken).......blir det start den 15:e alltså ?

alltså....

vart fan tog min "franska blod" tråd vägen ? *skrattar*

och martha: VEM har vunnit??? (herregud jag har ju missat massor!!*S*)

och vad är det "typiska franska steget"??

fast min pålla är svullen och sjuk från innersidans knä och nedåt, vetr ska kolla spatt!! så då blir det nog ingen fölis ändå kanske..*snyft*

jag hade tänkt och ta alla mina surt förvärvade ridhäst kunskaper och dominera hela travvärlden....men.....hrmmm....funkar ju inte riktigt så har jag fattat......*ler* travet är ju SKIIITSVÅRT!

/cusan

cusan skrev:
alltså....

fast min pålla är svullen och sjuk från innersidans knä och nedåt, vetr ska kolla spatt!! så då blir det nog ingen fölis ändå kanske..*snyft*

jag hade tänkt och ta alla mina surt förvärvade ridhäst kunskaper och dominera hela travvärlden....men.....hrmmm....funkar ju inte riktigt så har jag fattat......*ler* travet är ju SKIIITSVÅRT!

/cusan
Sorry... antar det är mitt fel! :cry:

Spatt på insidan av knät?? :confused:

ja..nedanför knät och neråt kotan..svullen på halva benet där glidskenorna sitter.. , ganska mycket svullnad. låter det fel? **s....ns glad isåfall!!!*

jag har pratat med två vetrinärer och dom säger samma sak: svullnad på insidan = spatt

cusan skrev:
ja..nedanför knät och neråt kotan..svullen på halva benet där glidskenorna sitter.. , ganska mycket svullnad. låter det fel? **s....ns glad isåfall!!!*

jag har pratat med två vetrinärer och dom säger samma sak: svullnad på insidan = spatt
Men? Pratar du inte om frambenet nu?
Spatt sitter i hasen....

cusan skrev:
alltså....

/cusan

Min franska fölmärrs son vann igår på Bergsåker... :bow: :bow:

spatt sitter ju inte i knät, utan i hasen, det kan ju vara vadsomhelst, kanske bara knorkat till sig i leran..lätt hänt idag ;)

LA är helt ok tycker jag. Han tävlade som D-ponny.
Han har gått det med olika ryttare också så lite talang måste han ju haft för hoppning.

Kul att han lyckades i hoppningen om han nu inte var en stjärntravare.

Jag har sett en annan travare(ponny) i en ungponnyklass, den var otroligt läcker och hoppade som f-n. Den gick dessutom mycket bra på backen. Hur den var som travhäst vet jag inte men tjejen som red/ägde den hade utbildat själv och hon tävlade Msv Dressyr med sin andra häst. Jag kan inte komma på namnet men har för mig att den också hette Speedy någonting. Den var nästintill svart.

Tjejen var över 18 och fick således inte tävla ponny utom i ungponnyklass.

det är jag som är vimlig tror jag...

hon är alltså svullen från knät (inte knät isig) på insidan av bakbenet. du vet där senorna och gledskenorna sitter, på ett normalt ben som du tar om kan du ju nästan känna fingrarna genom skinnet ( greppar bakifrån och stryker ner som när du skall lyfta hoven)..åhh nu blev det rörigt igen...men jag hoppas du förstår,

kotan är inte svullen utan bara insidan av bakbenet under knät känns mjukt och varmt....har tid på måndag hos doktorn....

knork i leran? :rofl:
undrar om det går på försäkringen? *ler*

låter som en underbar diagnos annars!!

cusan skrev:
det är jag som är vimlig tror jag...

hon är alltså svullen från knät (inte knät isig) på insidan av bakbenet. du vet där senorna och gledskenorna sitter, på ett normalt ben som du tar om kan du ju nästan känna fingrarna genom skinnet ( greppar bakifrån och stryker ner som när du skall lyfta hoven)..åhh nu blev det rörigt igen...men jag hoppas du förstår,

kotan är inte svullen utan bara insidan av bakbenet under knät känns mjukt och varmt....har tid på måndag hos doktorn....
Menar du inte hasen när du säger knät? :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII
  • Födda-24

Omröstningar

Tillbaka