Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
jag är så nöjd med att ni kommer med synpunkter!!
Om jag skall gå efter "morfars länken" så verkar ju peace on earth absolut vara en potentiell super pappa med bra blup och avkommorna verkar ju jogga på rätt bra också, !!!!!
Han ligger högst på min lista !! ska ni köpa några andelar eller?*blink*
perfekt, !! om jag visste att du klarade av det , så skulle jag berätta för dig att jag lagt till den på min favorit lista nu, men jag är intë så säker på att du kan hantera det......
Jag skulle vilja ha lite tips och råd om avel av och med fjordingar och fullblod
Kul med genuina travexperter, jag är uppväxt i travstall men har kommit ifrån det hela men försöker just nu med en återuppbyggnad av mina travarkunskaper.
va skoj!!! det kanske blir en släkting då!! 1,70 låter i och för sig lite stort!! min pålla är rätt stor också 1,63..men hingsten var ju ingen jätte.
Jag kan trösta dig med att nån expert i nya champion uttalde sig :
- en liten snabb häst är kul att tävla med till du möter en stor snabb häst............
Är hon trevlig? ( som om du inte vore partisk*ler*)
det är en han...eller en valack...och han är väl ganska så trevlig tror jag....men peacen är känd för att lämna "valacker" (f'låt CK) dvs man får nästan kastrera alla hingstar efter honom..inte för att dom är hingstiga verkar det som, men mer för att dom är överenergiska.....
Jag har en granne som har en ettåring också...han är stor som ett hus han med....nästan 1.60 redan men det är inte AB som morfar, utan William Vee...men sen finns ju små/normala fina också...jag har haft nån som varit riktigt fin här hemma.....
lite skoj att du nämnde storleken, ..jag ojade mig precis i stallet för att jag var rädd att få en avkomma som var 1,75....eftersom mitt sto inte är dvärg.... men dom sa att att speciellt den första avkomman blir liten?...stämmer det tro?
Ride the night verkar också lämna jätte hästar....och jag som bara är 1,59!! fast jag vill nog hellre ha en häst som är 1,68 än en som är 1,50...faktiskt...
förresten...inte direkt med saken att göra, men i trav o galoppen som kom igår så hade ju tarzan köpt gård i frankrike...det är därifrån min märr kommer och Kjell Nilsson är uppfödare till henne(nämd i reportaget)
hon är kullkompis med etain royal och tränade ihop med honom, och var faktiskt mycket bättre än honom...sen hände nåt med henne så hon tappade orken totalt...och gick inte att få igång igen
hon var tränad av erik skutnabb som hade gården...
tråkigt att hon "la av" , ston är oförutsägbara, och jag är övertygad om att man inte kan träna / behandla tjejer som killarna.....stona är långsinta.....och kräver respekt! *ler*
vad heter hennes pappa? *nyfiken*
fast det var inte så att hon inte ville, utan att hon tappat orken...orkade helt enkelt inte...rhinovirus bl a kan ju ha dom symptomen...
hennes far heter qlorest du vivier(florestan-Ua Uka), och är bror med fakir, hadol, jet du vivier bl a
mamman hade banrek för 4 åriga ston på vincennes och sprang in drygt 700 000 på den tiden....
ride the night har väl inte fått dunderston i aveln direkt....men jag känner en som har en rätt fin en....Sir Henry heter hästen och är en kapabel en.....
Det där med att första avkomman blir liten gäller bara små ston.... och om man är lite orolig att de ska bli just små. Nä, skämt åsido, det är nog mest andra saker som spelar in mest, även om faktiskt flera märrer jag har följt på nära håll gett en något mindre första avkomma. Det har inte varit någon betydande skillnad...
Jag har sett några duktiga efter Ride The Night, bl.a. Ålarökarn och Maximilian O.C, han hade en ganska stor första kull... I år fick han bara 13 föl. Det man kan säga om honom är att han har fin moderstam. Fadern lämnar kapacitetsmässigt bra hästar men många är skeva som bara den, och rätt sköra verkar det som. Jag har sett en avkomma till Express Ride på nära håll som verkligen stod "tio i två" på riktigt...
Jag tycker inte han ser snygg ut på bilden i annonsen och har inte fallit för honom... även om han var en bra tävlinghäst själv.
Vad gäller storleken så tycker jag runt 1,60 är lagom.
Jag var och yrade runt vid Skutnabbs gård i våras. Vi letade efter ett ställe som inte fanns med i den upplagan av den franska hingstkatalogen vi hade... Ingen av oss som var med pratar direkt flytande franska och detaljerad karta hade vi heller... men vi hade otroligt roligt och hittade faktiskt fram till slut... Jag tror vi åkte förbi Skutnabbs gård minst tre gånger.
Hästnyheter En häst i Trosa har insjuknat i den livsfarliga och smittsamma sjukdomen EHV-1. Stallet har isolerats och omfattande smittskyddsåtgärder...
Hundavel & Ras TACK TACK TACK alla snälla!
Det känns skönt att det finns fler som funderar som jag, och att det finns snälla människor som delar med...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.