Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
solros skrev:Hade du dina hästar på Skutnabbs (gamla) gård då? Eller hade Korvenoja egen gård? I ronden stod att Skutnabb hade Korvenojas hästar på sin gård... Hmmm, jag blev rätt rörig nu va?
Vem var ansvarig för unghästträningen där du hade dina? Bara nyfiken...
Grängesberg skrev:Denne lille Speedy Ola blev väl en duktig hopp ponny?
Har för mig att den tävlat LA i alla fall.
JAHA!!! Här pratar vi bakom ryggen ser jag...solros skrev:Ja, jag gillar franskt!
Blandningen amerikanskt/franskt har väl visat sig passa "den svenska modellen" bäst.
Men vad skrev jag nu? Rasblandning? Hmm... måste kanske lägga mig i tråden om avelsmarodörer på gnägg lite . Humelibuman skrev att hon aldrig sett någon bedriva seriös "blandrasavel".... Det har jag. Massor av uppfödare och avelexperter både i Sverige, övriga Europa förespråkar just blandavel... Halvfranske Revenue är just såld till USA som avelshingst...
Jag betäckte en halvfransk märr med Deliberate Speed... och du tog din egen ej godkände ( ) hingst av amerikansk stam till ett franskt sto... Vad är vi då? Oseriösa avelsmarodörer?
Tillhör också de "oseriösa avelsmarodörerna" , men vi är i fint sällskap. De franska hästarna nuförtiden är ju betydligt mer rentravande än de var förr och psyket varierar precis som bland amerikanerna.solros skrev:Ja, jag gillar franskt!
Blandningen amerikanskt/franskt har väl visat sig passa "den svenska modellen" bäst.
Men vad skrev jag nu? Rasblandning? Hmm... måste kanske lägga mig i tråden om avelsmarodörer på gnägg lite . Humelibuman skrev att hon aldrig sett någon bedriva seriös "blandrasavel".... Det har jag. Massor av uppfödare och avelexperter både i Sverige, övriga Europa förespråkar just blandavel... Halvfranske Revenue är just såld till USA som avelshingst...
Jag betäckte en halvfransk märr med Deliberate Speed... och du tog din egen ej godkände ( ) hingst av amerikansk stam till ett franskt sto... Vad är vi då? Oseriösa avelsmarodörer?
Nä ja förstod väl det... Så typiska att hoppa på mig när jag inte är här och kan försvara mig!martha skrev:Nänänä....vi trodde inte du skulle titta in HÄR
Visst Äääär vi genomtänkta i vårt avelsarbete
lsz skrev:Tillhör också de "oseriösa avelsmarodörerna" , men vi är i fint sällskap. De franska hästarna nuförtiden är ju betydligt mer rentravande än de var förr och psyket varierar precis som bland amerikanerna.
Vi har fått lite blandad kompott, en med det typiskt franska "skuttsteget" (Arnaqueur -Spotlite Lobell) .......men skalle finns....och humör . Fick en efter Ganymede som föddes som en illbatting medan övriga med inslag av franskt blod har varit trevliga som små i alla fall (Himo Josselyn-, Foreign Offiice-, Lurabo och Ulf D'Ombreeblod.)
Tycker inte att man kan generalisera utan att man måste se till de enskilda individerna när man väljer hingst till sitt sto.