franskt blod....

Sv: franskt blod....

Visst måste man ta hänsyn till individerna… men i det stora hela anser jag att blandningen franskt/amerikanskt för den svenska travaveln framåt. :)

Humelibumlan skrev:
Nä ja förstod väl det... Så typiska att hoppa på mig när jag inte är här och kan försvara mig! :mad:

Genomtänkt, Javisst! Det är ju vi som för rasen framåt.. :angel: Säger jag som har helamerikanskt överallt...
Kanske ska betäcka Humlan med en krokodil? Då har jag verkligen för Humlerasen framåt och tillverkat en ny RAS.. ;)

Det var inte menat som ett påhopp på dig utan bara ett inlägg i debatten franskt/amerikanskt. ;) Det finns ju de som inte anser att man ska blanda in något franskt blod överhuvudtaget... :smirk:

lite offtopic...men
Visst är det kul att se en såhär lång tråd som alla är goa vänner i :love:

solros skrev:
Det var inte menat som ett påhopp på dig utan bara ett inlägg i debatten franskt/amerikanskt. ;) Det finns ju de som inte anser att man ska blanda in något franskt blod överhuvudtaget... :smirk:
Fatta jag väl! :p

I sånt här väder funderar man ju på hur man är vaccinerad som ens kom på tanken att skaffa häst... speciellt när man har 3 st :smirk:
Kanske skuylle betäcka med en ISBJÖRN i stället? de är väl vädertåliga?
//*Humlan som måste åka till stallet*

Antar att din häst heter Cosanol Zero Eight?

Min första tanke är Buvetier d'Aunou.. lämnar starka o trevliga avkommor, i alla fall de jag träffat på..

Kollade en parning dem emellan på blodbanken o det är inte mycket inavel, däremot är det fortfarande övervägande amerikanskt vilket kan vara en fördel.

Här är resultatet på den:
http://www.blodbanken.nu/servlet/Ge...r+d%27Aunou&dam=Cosanol+Zero+Eight&test=S%F6k

Lycka till i ditt val, det är inte lätt :-)

Han är inte godkänd som listhingst 2005. Naturligtvis kan man använda honom ändå men då får man ta stoet utomlands...

Men duuu!!!

Skräms inte nu!
Jag har ju beställt en unge som ska bli större än mor sin trots att h*n är den första. :crazy:
Blir ungen mindre än mor sin blir det ju för sjutton en ponny, när du träffade Dixie hade hon ju inte ens passerat ponnymåttet. :eek:

/// ghost

Har du fått några bra idéer ännu?

flis.msnw

Den här grabben är 6 månader gammal efter Peace on Earth och har Aspirant Nibs som morfar. En trevlig typ även om han är stört omöjlig att få att ställa upp på bild.

// ghost

:rofl:

Men det är ingen fara.. det är bara om man OROAR sig för att få en liten som den första blir mindre... och det gör väl inte du? ;) Isåfall, sluta genast med det så får du en normalstor fölis. :D

Aha, då är jag med i matchen igen. :rofl: :rofl: :rofl:

Nej då, ingen risk att jag oroar mig, jag har ju redan beställt en lite större än D. med bättre framsteg än G.S. sen ska jag ha kul. :banana: :p :banana:

Ska vi vara skrockfulla så kan det väl inte bli något annat än en kanon när båda föräldrarna tävlade i vita Jerald-sulkies?
*inget långsökt* :angel:

/// ghost

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka